Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital İletişim Çalışmaları | ILB 635 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA BOSTANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, dijital iletişimin hayatın her alanında artan etkisini irdelemeyi amaçlamaktadır. İnternetin ilk yıllarından Metaverse gelişmesine kadar derin bir sorgulamayı çeşitli araştırmalar ekseninde tartışmaktadır. |
Dersin İçeriği | Web 1.0'dan Web 4.0'a İnternet Dijital İletişim Nedir? Dijital İletişim ve Gündelik Hayat Dijitalleşme ve Medyada Yaşanan Dönüşüm Dijital Kimlik ve Birey Dijital Diplomasi Siyasal İletişimde Dijitalleşme Kurumsal Dijital İletişim Dijital Pazarlama ve Tüketim Kültülrü Toplumsal Hareketler ve Dijital Aktivizm Dijital Eşitsizlik Metaverse |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, | ||
2 | Beyin Fırtınası, | ||
3 | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Web 1.0'dan Web 4.0'a İnternet | |
2 | Dijital İletişim Nedir? | |
3 | Dijital İletişim ve Gündelik Hayat | |
4 | Dijitalleşme ve Medyada Yaşanan Dönüşüm | |
5 | Dijital Kimlik ve Birey | |
6 | Dijital Diplomasi | |
7 | Siyasal İletişimde Dijitalleşme | |
8 | Vize | |
9 | Kurumsal Dijital İletişim | |
10 | Dijital Pazarlama ve Tüketim Kültülrü | |
11 | Toplumsal Hareketler ve Dijital Aktivizm | |
12 | Dijital Eşitsizlik | |
13 | Metaverse | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adıgüzel, Y., Bostancı, M. (2020) Dijital İletişimi Anlamak-1. Palet Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||
2 | |||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Sözlü Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |