Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | ILB 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye; araştırma yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. Öğrencinin danışmanı ve kendisi tarafından önceden belirlenen bir konuda derleme/ araştırma veya projede araştırma yaparak, derleme ya da araştırma sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunulmasının öğretilmesi Araştırılan konuda derinlemesine nasıl bilgi edinileceğinin öğretilmesi Araştırma yapılan bir konunun dinleyici ya da öğrencilere en iyi şekilde nasıl aktarılacağının öğretilmesi Sunuş yöntemleri ve sunuş tekniklerinin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği | Giriş ve Anlatım Literatür takibi nasıl yapılır? Makale ve dergi kaynakları kullanılarak nasıl derinlemesine araştırma yapılır? Makale okurken nelere dikkat edilir? Araştırma ve literature tarama teknikleri Atıf ve kaynak taraması Kaynakça ve atıf yapma Literatür takibi Makale inceleme Değerlendirme Tartışma ve sentezleme Rapor Hazırlama ve Sunma Özet hazırlama Seminer sunumu
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili gerekli dökümanı araştırır ve sınıflar. | ||
2 | Güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirir. | ||
3 | Literatürü takip eder | ||
4 | Makale ve tez yazımında atıf ve bilimsel etik kurallarını uygular ve buna dikkat eder |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Anlatım | |
2 | Literatür takibi nasıl yapılır | |
3 | Makale ve dergi kaynakları kullanılarak nasıl derinlemesine araştırma yapılır | |
4 | Araştırma ve literature tarama teknikleri | |
5 | Atıf ve kaynak taraması | |
6 | Kaynakça ve atıf yapma | |
7 | Makale inceleme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değerlendirme | |
10 | Tartışma ve sentezleme | |
11 | Rapor Hazırlama ve Sunma | |
12 | Özet hazırlama | |
13 | Seminer sunumu | |
14 | Seminer sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ali Özdemir, Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar -Beta Yayınevi Samiye Erdogan -Yahsi Yazıcıoğlu, SPSS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Detay Yayıncılık Kazım Özdamar,Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri - Kaan Kitabevi
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili gerekli dökümanı araştırır ve sınıflar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Literatürü takip eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Makale ve tez yazımında atıf ve bilimsel etik kurallarını uygular ve buna dikkat eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Seminer) | 15 | 6 | 90 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |