Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Düzeyde İstatistik ILB 602 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı İleri Düzeyde İstatistik yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği İletişim araştırmalarında uygun istatistik yönteminin kullanılması ve SPSS ve diğer programlar öğretilecek.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çokdeğişkenli Analizlerdeki Temel Konuları Öğrenme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
2 Araştırma Sorularına Bağlı Olarak uygun analizleri seçme. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
3 Çokdeğişkenli analizlerle ilgili olarak istatistik paket programlarını kullanma. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Çokdeğişkenli analizlerle ilgili rapor yazabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
5 Çokdeğişkenli analizlere uygun araştırma soruları tasarlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Çokdeğişkenli Analizlere Giriş
3 Veri Temizleme
4 Çoklu Regresyon
5 Kanonik Korelasyon
6 Çokyönlü Frekans Analizi
7 Ara Sınav
8 Covaryans Analizi
9 Çokdeğişkenli Varyans Analizi
10 Temel Bileşenler Analizi
11 Temel Bileşenler Analizi (devam)
12 Yapısal Eşitlik Modellerine Giriş
13 Genel Değerlendirme
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2011). Multivariate statistics. Boston: Allyn and Bacon.
Green, S.B. & Salkind N. J. (2014). Using SPSS for Windows and Macintosh.Pearson, USA
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Çokdeğişkenli Analizlerdeki Temel Konuları Öğrenme.
2 Araştırma Sorularına Bağlı Olarak uygun analizleri seçme.
3 Çokdeğişkenli analizlerle ilgili olarak istatistik paket programlarını kullanma.
4 Çokdeğişkenli analizlerle ilgili rapor yazabilme
5 Çokdeğişkenli analizlere uygun araştırma soruları tasarlayabilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
Toplam 30
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,64
Dersin AKTS Kredisi 6