Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Kadın Çalışmaları | ILB 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medya ve Kadın Çalışmaları dersi, toplumsal cinsiyet, medya ve kültür arasındaki ilişki ve etkileşimlere eleştirel bir giriş sunmayı amaçlamaktadır. Birinci dalga feminizmden, sonrasından gelen ikinci ve üçüncü dalgalara uzanan farklı yaklaşımlar kronolojik sıralarıyla ele alınacak ve bunların iletişim çalışmaları ve kültürel çalışmalarla olan ilişkileri incelenecektir. Bu bağlamda, medyanın günümüz toplumlarındaki toplumsal cinsiyet inşasında üstlendiği çeşitli roller incelenecek medyada toplumsal cinsiyetin kodlanması ele alınacaktır.Medyada toplumsal cinsiyet ve kadın çalışmaları konusu iletişim bilimleri öğrencileri için bu alana karşı altyapı ve belli bir birikim oluşturmada oldukça önemlidir. Bu ders ile öğrenci medyada toplumsal cinsiyet konusu dahilinde kadın çalışmalarının ve kadın cinsiyetinin konumu hakkında farkındalık kazanacak ve eleştirel bir bakış açısı geliştirecektir. |
Dersin İçeriği | Medya ve toplumsal cinsiyet, Kitle iletişim araçlarının nitelikleri ve tanımı, toplumsal cinsiyet kavramının tanımı. Kadın çalışmaları, Geçmişte toplumsal cinsiyetin ve kadın çalışmalarının medyada sunumu. Günümüzde toplumsal cinsiyetin ve kadın çalışmalarının medyada sunumu. Yazılı basında kadın, televizyonda kadın, sinemada, kadın medyada kadın LGBT ve yansımaları. Toplumsal cinsiyet açısından medyanın sunduğu rol modelleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Literatürdeki kadın çalışmalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Medya ve toplumsal cinsiyet ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Medyada kadın cinsiyeti vurgusunu eleştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Medya ve kadın çalışmalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Toplumsal cinsiyet çalışmalarında kadın cinsiyetinin yerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medya ve toplumsal cinsiyet | |
2 | Kitle iletişim araçlarının nitelikleri ve tanımı | |
3 | Toplumsal cinsiyet kavramının tanımı. | |
4 | Kadın çalışmaları | |
5 | Geçmişte toplumsal cinsiyetin ve kadın çalışmalarının medyada sunumu. | |
6 | Günümüzde toplumsal cinsiyetin ve kadın çalışmalarının medyada sunumu | |
7 | Yazılı basında kadın | |
8 | Televizyonda kadın | |
9 | ara sınav | |
10 | sinemada kadın | |
11 | medyada kadın | |
12 | LGBT ve yansımaları. | |
13 | Toplumsal cinsiyet açısından medyanın sunduğu rol modelleri | |
14 | General review |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İmançer, D, medya ve kadın, ebabil yayınları, 2014 Kapitalizm, Ataerkillik ve Kadın Emeği / (der.) S. Dedeoğlu, M. Y. Öztürk Danovan, J, Feminist Teori, iletişim yayınları, 2011 Bora, A, Kadınların Sınıfı, iletişim yayınları, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Literatürdeki kadın çalışmalarını değerlendirir. | ||||||||
2 | Medya ve toplumsal cinsiyet ilişkisini kavrar. | ||||||||
3 | Medyada kadın cinsiyeti vurgusunu eleştirir. | ||||||||
4 | Medya ve kadın çalışmalarını değerlendirir. | ||||||||
5 | Toplumsal cinsiyet çalışmalarında kadın cinsiyetinin yerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |