Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Pazarlama | SBF 480 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama alanında stratejik bakış açısı kazandırmak bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste pazarlamaya stratejik bakış ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Stratejik pazarlama planını anlatır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, | |
3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur | Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
7 | Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar | Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
8 | Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
10 | Sektör analizi yapar ve çıkarımlarda bulunur | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Stratejik Düşünme | Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları, ss. 1- 52. |
2 | Stratejik Pazarlama Hedefleri | Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul, ss. 47-77. |
3 | Stratejik Analiz ve Pazar (kar) Fırsatları | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58. |
4 | İşletmenin Analizi | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58. |
5 | Müşteri Analizleri | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58. |
6 | Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği Analizi | Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul,, ss. 10-58. |
7 | Rekabet, Kurumsal Avantaj ve Değer Yaratımı Stratejileri | Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları |
8 | Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul |
9 | MİDTERM EXAM | |
10 | Büyüyen Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul |
11 | Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul |
12 | Gerileyen Pazarlar ve Kriz Dönemlerinde Pazarlama Stratejileri | Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul |
13 | Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri | Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları |
14 | Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması | Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | Godin, Seth, (2006), Fikir Virüsü, Pazarlamada Yeni Boyutlar, İstanbul: Mediacat Yayınları Levinson, Jay Conrad (2007), 30 Günde Gerilla Pazarlama, Mediacat, İstanbul Jones, Barrie G., (1987), İş Savaşları, çev. E. Tümg. Muzaffer Özsoy, Sistem Yayıncılık, İstanbul Brandenburger, Adam M., Nalebuff, Barry J. (2005) Ortaklaşa Rekabet, Rota Yayınları Kawasaki, Guy (2003) Rakiplerinizi Çıldırtmanın Yolları Fox, Jeffrey J. (2000) Küçük İşletmeler için Altın Kurallar, Rota Yayınları, İstanbul Traecy, Michael, Wiersama, Fred (2005), Pazar Liderlerinin Öğretileri, Mediacat Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Stratejik düşünme ve stratejik bakış açısı kavramlarını yorumlar | ||||||||||||
2 | Stratejik pazarlama planını anlatır | ||||||||||||
3 | SWOT analizi yapar ve pazarlama programlarını formüler eder | ||||||||||||
4 | Rekabet analizi kavramını anlatır ve rekabet analizi bağlamında uygulamadan örnekler verebilir | ||||||||||||
5 | Müşteri analizi yapar, pazar bölümlendirme seçeneklerini oluşturur | ||||||||||||
6 | Konumlandırma konusunu anlatır ve örneklerle açıklar | ||||||||||||
7 | Pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar | ||||||||||||
8 | Mamul yaşam eğrisinin farklı aşamalarını irdeler ve uygun pazarlama stratejileri önerir | ||||||||||||
9 | Performans değerlendirme kavramını açıklar ve değerlendirme sürecini uygular | ||||||||||||
10 | Sektör analizi yapar ve çıkarımlarda bulunur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |