Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Denge Modelleri | IKT 454 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi gerekmiyor. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Herhangi bir seçmeli ders önerilmemektedir. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÜNSAL OZAN KAHRAMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bilen, Kabasakal |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisat eğitiminde yaygın bir şekilde öğretilen kısmi denge analizine tamamlayıcı bir nitelikte katkı sağlamak. Ekonominin genel bir dengesinin olup olamayacağını analiz etmek |
Dersin İçeriği | Walrasın genel denge modelini analiz etmek, Paretonun genel denge analizi yapmak, Makro ekonominin önce dışa kapalı halindeki genel dengesini tespit etmek, sonra dışa açık genel denge modellerini analiz etmek, parametreleri tahmin etmek ve ekonominin genel dengesini tespit etmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel dengenin tesbiti | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Walrasgil genel dengeyi tespit eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Parete optimal çözümü anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Hesaplanabilir Genel dengeyi tespit eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sosyal matrisi hesaplamar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Dışa açık genel dengeyi hesaplamar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Alternatif politika sonuçlarını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Denge Kuramının Tarihi Gelişimi | N. Ölmezoğulları, Genel Denge, Ezgi Kitap. |
2 | Walras’ın Genel Denge Modelinde Parametre Tahmini | N. Ölmezoğulları, Genel Denge, Ezgi Kitap. |
3 | Walras’ın Genel Denge Modelinin Analizi | N. Ölmezoğulları, Genel Denge, Ezgi Kitap. |
4 | Paretonun Genel Denge Analizi | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
5 | Makro modelin Genel Denge Matrisinin Oluşturulması | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
6 | Dışa Kapalı modelde Parametrelerin Tahmini | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
7 | Dışa Kapalı modelde Genel Dengenin Tespiti | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
8 | VİZE | VİZE |
9 | Hesaplanabilir Sosyal Matrisin Oluşturulması | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
10 | Sosyal Matrisin Test Edilmesi | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
11 | Dışa Açık Modelin Parametrelerinin Tahmini | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
12 | Dışa Açık Modelin Genel Dengenin Tespiti | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
13 | Alternatif Politikaların Denenmesi | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
14 | Alternatif Politikaların Denenmesi | Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | N. Ölmezoğulları, Genel Denge, Ezgi Kitapevi, Mercenier, Jean and T.N. Srinivasan (1994) Applied General Equilibrium and Economic Development. Shoven J. B. and J. Whalley (1992) Applying General Equilibrium. |
Ders Kaynakları | Yukarıda verilen kaynaklar ve ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel dengenin tesbiti | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Walrasgil genel dengeyi tespit eder | 5 | |||||||||||
3 | Parete optimal çözümü anlar | 5 | |||||||||||
4 | Hesaplanabilir Genel dengeyi tespit eder | 5 | |||||||||||
5 | Sosyal matrisi hesaplamar | 5 | |||||||||||
6 | Dışa açık genel dengeyi hesaplamar | 5 | |||||||||||
7 | Alternatif politika sonuçlarını yorumlar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 85 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |