Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Ekonomisi | IKT 465 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SELİM İNANÇLI, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı çevreyi, çevre sorunlarını ve ilgili politikaları mikro ve makro ekonomik çerçevede incelemektir. Tehlikeli ekonomik faaliyetlerden kaynaklanan çevresel felaketlerin önlenmesinde iyileştirme ve çevre araçlarını nasıl kullanırız. |
Dersin İçeriği | Bu derste çevre ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tartışacağız. Genel olarak çevrenin ekonomik etkisine, çevre sorunlarına ve çevre politikalarına değineceğiz. Ayrıca, ulusal ve uluslararası bağlamda çevre sorunlarının önlenmesine yönelik geliştirilen politikalar ve bunların gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki etkileri incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre Ekonomisinin temel kavramlarını tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Çevre sorunlarının ortaya çıkış süreci ve nedenlerini ekonomik açıdan değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Çevre sorunlarının türlerini ve ekonomiyle ilişkisini analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Çevre sorunlarının ekonomik etkinlik kriterlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Çevre sorunlarının mikro ve makroekonomik etkilerini analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Çevre politikalarının amaçları ve araçlarını ekonomik açıdan bilir ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Çevre politikalarıyla ekonominin entegrasyonunu tartışır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, |
8 | Çevre sorunlarının çeşitli türleri ile ilgili politikaları ve önleyici politikaları analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
9 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde çevre sorunları ve politikalarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
10 | Uluslarararası kuruluşlar ve çevre politikalarını bilir ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve Ekonomi İlişkisi | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.19-29. |
2 | Çevre Sorunları ve Ekonomi Bilimiyle İlişkisi | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.33-53. |
3 | Çevre Sorunlarının Ekonomik Etkinlik Kriterleri | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.57-68. |
4 | Çevre Sorunlarının Mikro ve Makro Ekonomik Etkileri | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.71-82. |
5 | Ekonomik Açıdan Çevre Politikaları | - İnançlı, Selim İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.85-97. |
6 | Çevre Politikalarının Araçları ve Yeni Çevre Politikaları | - İnançlı, Selim (2007), İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.101-111. |
7 | VİZE SINAVI | VİZE SINAVI |
8 | Sektörel Çevre Sorunları | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.115-125. |
9 | Dünya Ticaret Örgütü (WTO) ve Çevre Sorunları | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.129-146. |
10 | AB ve Türkiye' de Çevre Sorunları | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.149-192.jjhurr |
11 | Uluslararası Kuruluşlar ve Çevre Politikası | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.195-210. |
12 | Çevre İle İlgili Uluslararası Anlaşmalar ve Sözleşmeler | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.213-227. |
13 | AB ve Türkiye' de Çevrenin Finansmanı | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.231-245. |
14 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre | - İnançlı, Selim (2020), Ulusal ve Uluslararası Boyutta Çevre Ekonomisi, Seçkin Yay., ss.249-262. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları ve Sunumlar |
Ders Kaynakları | - İnançlı, Selim (2023), Çevre Ekonomisi, (3.Baskı), Seçkin Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | ||||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | X | |||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | X | |||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre Ekonomisinin temel kavramlarını tanımlar | 5 | |||||||||||
2 | Çevre sorunlarının ortaya çıkış süreci ve nedenlerini ekonomik açıdan değerlendirir | 5 | |||||||||||
3 | Çevre sorunlarının türlerini ve ekonomiyle ilişkisini analiz eder | 5 | |||||||||||
4 | Çevre sorunlarının ekonomik etkinlik kriterlerini karşılaştırır | 5 | |||||||||||
5 | Çevre sorunlarının mikro ve makroekonomik etkilerini analiz eder | 5 | |||||||||||
6 | Çevre politikalarının amaçları ve araçlarını ekonomik açıdan bilir ve değerlendirir | 5 | |||||||||||
7 | Çevre politikalarıyla ekonominin entegrasyonunu tartışır | 5 | |||||||||||
8 | Çevre sorunlarının çeşitli türleri ile ilgili politikaları ve önleyici politikaları analiz eder | 5 | |||||||||||
9 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde çevre sorunları ve politikalarını değerlendirir | 5 | |||||||||||
10 | Uluslarararası kuruluşlar ve çevre politikalarını bilir ve değerlendirir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |