Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Hayatında Kariyer Yönetimi | CEK 357 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Örgütsel kariyer yönetimi ve bireysel kariyer yönetimi ile ilgili faaliyetleri aktarmaktır. Böylelikle öğrencilerin, bireysel ve örgütsel kariyer yönetimi arasında bağlantı kurmaları da hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği | Kariyer yönetimi ile ilişkili kavramları, kariyer yönetimi uygulamaları ve araçları, kariyer devreleri, kariyer sorunnları ve çözümleri, yeni kariyer anlayışları ve bireysel kariyer planlama konularıdır.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Sözlü Sınavlar, |
2 | Kariyer evrelerini tanımlar ve yorumlar | Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Kariyer engellerini yaş, cinsiyet, medeni hal, sektörler açısından irdeler | Beyin Fırtınası, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kariyer ve performans yönetimi arasında ilişki kurar | Anlatım, Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Performans yönetimini tanımlar ve anlatır | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Portfolyo, |
6 | Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma hayatında birey, kariyere ilişkin temel kavramlar | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
2 | Yaşam evreleri ve kariyer, meslek ve kariyer seçimi | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
3 | Kariyer yönetimi | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
4 | Örgütsel kariyer geliştirme sistemi | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
5 | Kariyerin değişen doğası, yni kariyer yaklaşımları | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç" |
6 | Kariyer sorunları, cinsiyet ve kariyer | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
7 | Bireysel kariyer planlama ve geliştirme uygulamaları | "Kişisel Kariyer Planlaması" Mehmet Öner, "Kariyer Geliştirme" Nihat Erdoğmuş, "Çalışma Yaşamında Kariyer" Serpil Aytaç |
8 | kariyer ve performans yönetimi arasındaki ilişkinin ortaya çıkartılması ve ilişkisel yararlanım | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
9 | Performans değerleme ve performans değerlemeye ilişkin temel kavramlar | "Managing Performance Appraisal Systems" Gordon C. Anderson, İşletmelerde İşgören Performansını Değerlendirme" Edip Örücü, Mehmet Ali Köseoğlu, A Handbook of Personnel Management Practice , Michael Armstrong |
10 | Performans değerleme için amaçların belirlenmesi | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
11 | Değerleme yöneteminin tespit edilmesi, Performans değerleme sisteminin kurulması ve geliştirilmesi | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
12 | Performans değerleme sisteminin uygulanması I | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
13 | Performans değerleme sisteminin uygulanması II | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
14 | Uygulama sonuçları analizi, sistem revizyonu, yeni trendler | "Performans Yönetimi" İsmet BARUTÇUGİL, "İşletmelerde Performans Yönetimi Sistemi" Cavide UYARGİL |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yasemin Özdemir, Kariyer Geliştirme Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, 2019 |
Ders Kaynakları | Serpil Aytaç, Aşkın Keser, Çalışma Yaşamında Kariyer, Umuttepe Yayınları, 2017 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kariyer ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |
2 | Kariyer evrelerini tanımlar ve yorumlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
3 | Kariyer engellerini yaş, cinsiyet, medeni hal, sektörler açısından irdeler | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
4 | Kariyer ve performans yönetimi arasında ilişki kurar | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Performans yönetimini tanımlar ve anlatır | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
6 | Performans değerleme planı tasarlar ve geliştirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |