Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Yönetimi ve İky | CEK 481 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerde teknik birimlerin sorumluluğu altında olan çevre yönetimi konusunun sosyal ve psikolojik boyutlarını anlatmak. İşletme çevre yönetim stratejisinin oluşturulması, geliştirilmesi ve işletme çevre performansının artırılmasında insan kaynakları yönetiminin rolünü öğretmek. Çevre yönetimi konusunda yeşil çalışan davranışı geliştirme bakış açısını kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Çevre kavramının tarihsel gelişiminin incelenmesi ve işletmeler açısından çevre yönetiminin önemi hakkında bilgiler verilir. İşletme çevre performansının ve çevreci çalışan davranışının geliştirilmesinde insan kaynakları yönetimi ilişkisi incelenir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre kavramını ve felsefesini öğrenir | Problem Çözme, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | İşletme çevre yönetimi stratejisi geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Çevre yönetimi ve işletme performansı arasındaki ilişkiyi öğrenir | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
4 | Çevre Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi arasındaki ilişkiyi öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Çevreci çalışan davranışı geliştirme yöntemlerini öğrenir | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
2 | İşletme ve Çevre Yönetimi | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
3 | İşletme Çevre Yönetim Modelleri | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
4 | İşletme Çevre Yönetim Sistemleri | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
5 | İşletme Çevre Yönetim Teknikleri | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
6 | İşletme Çevresel Sürdürülebilirlik Yaklaşımı | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
7 | Yeşil İşletme Kavramı ve Fonksiyonları | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
8 | Çevre Psikolojisi Yaklaşımı | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
9 | Ara Sınav | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
10 | Yeşil İnsan Kaynakları Yönetimi Sistemi ve Modelleri | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
11 | Yeşil İnsan Kaynakları Yönetimi Fonksiyonları | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
12 | Yeşil İnsan Kaynakları Yönetimi ve İşletme Çevre Performansı İlişkisi | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
13 | Yeşil Örgütsel Davranış Yaklaşımı | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
14 | Çevreci Çalışan Davranışı Geliştirme Teknikleri | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mert ÖNER,, Çevre Yönetimi ve İKY Basılmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | Mert ÖNER, “Yeşil İnsan Kaynakları Yönetimi Sistemine İlişkin Kritik Başarı Faktörlerinin DEMATEL Yöntemiyle Analizi”, Sakarya Üniversitesi SBE Basılmamış Doktora Tezi Wehrmeyer, Walter(1996), “Greening People: Human Resources and Environmental Management”, Greenleaf Publishing Jackson S. vd.(2012), “Managing Human Resources for Environmental Sustainability”, John Wiley and Sons, Renwick, D.W.S (2018), “Contemporary Developments In Green Human Resource Management Research: Towards Sustainability In Action”, Routledge |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre kavramını ve felsefesini öğrenir | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 |
2 | İşletme çevre yönetimi stratejisi geliştirilmesi hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
3 | Çevre yönetimi ve işletme performansı arasındaki ilişkiyi öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
4 | Çevre Yönetimi ve İnsan Kaynakları Yönetimi arasındaki ilişkiyi öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Çevreci çalışan davranışı geliştirme yöntemlerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |