Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelir Dağılımı ve Yoksulluk | CEK 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders, insanlık mücadelesinin merkezine oturmuş olan gelir ve servet dağılımı sorununu ve bu sorunun kaynak ve çözümünü teorik ve uygulama bazında ele alır. Türkiye´deki anlayış ve uygulamayı bu çerçevede inceler. |
Dersin İçeriği | Gelir ve servet dağılımı politikasının kapsamı ve önemi, gelir ve servet dağılımına ilişkin temel kavramlar, gelir ve servet dağılımı politikasının doğuşu, gelişimi, amaçları ve araçları, Türkiye´deki gelir ve servet dağılımı, yoksulluk kavramı, türleri ve mücadele yöntemleri, Türkiye´de yoksulluğun durumunu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gelir ve servet dağılımı politikasının kapsamını ve önemini öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Gelir ve servet dağılımına ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Gelir ve servet dağılımı politikasının doğuşu, gelişimi, amaçları ve araçlarını öğrenir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Gelir eşitsizliğinin ölçüm yöntemlerini inceler. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Türkiye´deki gelir ve servet dağılımını inceler. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Yoksulluk kavramı, türleri ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Türkiye´de yoksulluğun durumunu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikasına Giriş | Gustman, A.L., Juster, F.T.(1995), Income and Health of Older American Households: Modelling Issues for Public Policy Analysis, NBER Working Paper No:4996, January, USA. |
2 | Gelir ve Servet Dağılımına İlişkin Temel Kavramlar | Aykaç, M.;,Dağdemir Ö.,Gündogan N.(2013), Gelir Dağılımı veYoksulluk, AnadoluÜniversitesiYay.No: 2935, (ed. Gündoğan N., Özgüler, V.C) Eskişehir. |
3 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikasının Doğuşu, Gelişimi, Amaçları ve Araçları | Dilik, S.(1999), Gelir ve Servet Politikası, SakaryaÜniversitesiBasımevi, Sakarya. |
4 | Gelir Dağılımı Teorileri I | Başoğlu,U., Ölmezoğulları, N., Parasız, İ.(1999), Gelir Bölüşümü Teori ve Politika, Ekin Kitabevi, Bursa. |
5 | Gelir Dağılımı Teorileri II | Başoğlu,U., Ölmezoğulları, N., Parasız, İ.(1999), Gelir Bölüşümü Teori ve Politika, Ekin Kitabevi, Bursa. |
6 | Gelir Eşitsizliği Ölçüm Yöntemleri | Aktan, Ç.C., YasarV.İ, (2002), “Gelir Dağılımında Adalet(siz)lik ve Gelir Esit(siz)liği: Terminoloji, Temel kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Coşkun Can Aktan (ed.), Hak-İs Konfederasyonu Yayınları, Ankara. |
7 | Gelirin Yeniden Dağılımı | Barna, T.(1945), Redistribution of Incomes Through Public Finance in 1937, Oxford UniversityPress. |
8 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikası Dersi Vize Öncesi Değerlendirme | |
9 | Türkiye’de Gelir Dağılımı | Aykaç, M.; Ö. Dağdemir ve N. Gündoğan (2013), Gelir Dağılımı ve Yoksulluk, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları. |
10 | Yoksulluğun Kavramsal Çerçevesi ve Ölçüm Yöntemleri | Açıkgöz, Reşat ve Ömer Şükrü Yusufoğlu (2012), “Türkiye’de Yoksulluk Olgusu ve Toplumsal Yansımaları”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırma Dergisi, Cilt: 1, Sayı:1 |
11 | Yoksulluğun Nedenleri ve Mücadele Yöntemleri | Aktan, Coşkun, C. ve İsmail Yaşar Vural (2002), “Yoksulluk: Terminoloji, Temel Kavramlar ve Ölçüm Yöntemleri”, Yoksullukla Mücadele Stratejileri, Hak-İş Konfederasyonu Yayınları, Ankara |
12 | Küreselleşme ve Yeni Yoksulluk | Yrd. Doç.Dr. Sinem Yıldırımalp’in Doktora Tezi |
13 | Türkiye’de Yoksulluk | TÜİK (2009), 2009 Yoksulluk Araştırması Sonuçları,http://www.tuik.gov.tr/VeriBilgi.do?alt_id=23(Erişim Tarihi: 13.04.2013). |
14 | Gelir ve Servet Dağılımı Politikası Dersi Final Öncesi Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | ||||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | ||||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gelir ve servet dağılımı politikasının kapsamını ve önemini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Gelir ve servet dağılımına ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | ||||||||
3 | Gelir ve servet dağılımı politikasının doğuşu, gelişimi, amaçları ve araçlarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Gelir eşitsizliğinin ölçüm yöntemlerini inceler. | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Türkiye´deki gelir ve servet dağılımını inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Yoksulluk kavramı, türleri ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
7 | Türkiye´de yoksulluğun durumunu analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 80 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |