Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | CEK 360 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Sosyal Politika Çalışma Ekonomisi Endüstri İlişkileri Çalışma Sosyolojisi |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çalışma Hayatında Kadın |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AKIN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumsal yaşamı ve çalışma yaşamını toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları ekseninde analiz etmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Toplumsal ve çalışma yaşamında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları odaklı politikalar, Toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları, Feminist yaklaşımlar ve toplumsal cinsiyet, Refah rejimleri toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları , Kamu politikalarında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları, Aile Politikaları ve Toplumsal Cinsiyet, İşgücü piyasalarında toplumsal cinsiyet ve eşitlik politikaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal yaşamı ve çalışma yaşamını toplumsal cinsiyet ve eşitlik odaklı bakış açısıyla analiz edebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Kamusal politikaları toplumsal cinsiyete duyarlılığı açısından değerlendirebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Toplumsal cinsiyet ve eşitlik kavramları hakkında kapsamlı ve eleştirel bakış açısı kazanabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Eşitlik politikaları açısından sosyal sorunlara çözüm politikası üretebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders İşleme Yöntem ve Teknikleri, Temel Kavramlar | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
2 | Kavramsal Boyutuyla Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
3 | Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Ölçümü | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
4 | Fırsat Eşitliği, Ayrımcılık ve Pozitif Ayrımcılık | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
5 | Uluslararası Düzenlemelerde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
6 | Ulusal Düzenlemelerde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
7 | Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik ve İstihdam Politikaları | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
8 | Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik ve Refah Politikaları (Eğitim, Sağlık, Sosyal Güvenlik) | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
9 | Vize | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
10 | Toplumsal Cinsiyet, Eşitlik Politikaları ve STK’lar | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
11 | Sosyal Politika Reformu Çerçevesinde Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikaları | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
12 | AB Fırsat Eşitliği ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Stratejisi | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
13 | Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet ve Eşitlik Politikalarının Durum Analizi | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
14 | İstatistiklerle Toplumsal Cinsiyet ve Fırsat Eşitliği Analizi | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili öğretim üyesi tarafından SABİS'e yüklenen seçili bilimsel makaleler |
Ders Kaynakları | Connell, R. W. (2022). Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, Ayrıntı Yayınları Kaylı Şaşman Derya, Şahin F. (2016). Sosyal Politikanın Cinsiyet Halleri-Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Hizmet, Nika Yayın Saylıgil,F.(2016). Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları, Dipnot Yayınevi Özaydınlık, Kevser (2015). ”Toplumsal Cinsiyet Temelinde Türkiye’de Kadın ve Eğitim”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, Yıl:14, Sayı:33,Temmuz-Aralık,ss:93-112 Dedeoğlu, S., Elveren Adem Y. (2015). 2000’ler Türkiye’sinde Sosyal Politika ve Toplumsal Cinsiyet, İmge Yayınevi Dedeoğlu, S.(2009), “Eşitlik mi Ayrımcılık mı? Türkiye’de Sosyal Devlet, Cinsiyet Eşitliği Politikaları ve Kadın İstihdamı”, Çalışma ve Toplum Dergisi, 2009/2, ss:41-54 Naldini, M.(2011), Feminist Views On Social Policy and Gender Equality, Gender and Welfare State, Sociologica Buğra, Ayşe (2010), Toplumsal Cinsiyet, İşgücü Piyasaları ve Refah Rejimleri, Türkiye’de Kadın İstihdamı, TÜBİTAK Acar Savran, G. (2008), Görünmeyen Emek ve Feminist Politika, Amargi, S.8, ss:6-19 Ecevit, Yıldız(2008),”İşgücüne Katılım ve İstihdam”, Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Sorunlar,Öncelikler ve Çözüm Önerileri, TÜSİAD Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumsal yaşamı ve çalışma yaşamını toplumsal cinsiyet ve eşitlik odaklı bakış açısıyla analiz edebilir | 5 | 5 | ||||||||
2 | Kamusal politikaları toplumsal cinsiyete duyarlılığı açısından değerlendirebilir | 5 | 5 | ||||||||
3 | Toplumsal cinsiyet ve eşitlik kavramları hakkında kapsamlı ve eleştirel bakış açısı kazanabilir | 5 | 5 | ||||||||
4 | Eşitlik politikaları açısından sosyal sorunlara çözüm politikası üretebilir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |