Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma İlişkileri Tarihi | CEK 487 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. CİHAN DURMUŞKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Cihan Durmuşkaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanayi devrimi öncesi ve sonrası çalışma ilişkilerinin oluşumu, sonuçları ve işçi örgütlenmeleri ve eylemlerinin tarihsel olarak ekonomik, sosyal ve siyasal açılardan değerlendirilmesi |
Dersin İçeriği | Çalışma ilişkilerinin tarihsel süreçte oluşumunu ve değişimini analiz etmek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanayi devrimi öncesi çalışma ilişkilerinin yapısını ve aktörlerini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sanayi devriminin toplumsal sonuçlarını değerlendirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Farklı ülkelerde çalışma ilişkilerinin, işçi örgüt ve eylemlerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Dünyada ve Türkiyede Çalışma ilişkilerinin tarihsel arka planını anlamak ve günümüze etkilerini anlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma İlişkileri Tarihi Alanına İlişkin Temel Sorun ve Kavramlar | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
2 | Temel Kavramlar ve Tarihte Yöntem Sorunları | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
3 | Dünyada Çalışma İlişkileri: Sanayi Devrimi'nden 1945'e Kadar | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
4 | Dünyada Çalışma İlişkileri: 1945'den Günümeze Kadar | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
5 | Osmanlı İmparatorluğu'nda Çalışma İlişkileri | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
6 | Türkiye’de Tek Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (I) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
7 | Türkiye’de Tek Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (II) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
8 | Türkiye’de Çok Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (I) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
9 | Ara Sınav | |
10 | Türkiye’de Çok Partili Dönemde Çalışma İlişkileri (II) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
11 | Türkiye’de Çalışma İlişkilerinde Kurumsallaşma | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
12 | Çalışma İlişkilerinde Esneklik ve Kuralsızlaşma:1980-2010 (I) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
13 | Çalışma İlişkilerinde Esneklik ve Kuralsızlaşma:1980-2010 (II) | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Makal, A. (2012), Çalışma İlişkileri Tarihi, Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayını Hobsbawn, E: J (1989) Devrim Çağı: 1789-1848, V Yayınları, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanayi devrimi öncesi çalışma ilişkilerinin yapısını ve aktörlerini anlamak | ||||||||||
2 | Sanayi devriminin toplumsal sonuçlarını değerlendirmek | ||||||||||
3 | Farklı ülkelerde çalışma ilişkilerinin, işçi örgüt ve eylemlerinin değerlendirilmesi | ||||||||||
4 | Dünyada ve Türkiyede Çalışma ilişkilerinin tarihsel arka planını anlamak ve günümüze etkilerini anlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
4. Kısa Sınav | 15 |
5. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |