Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşgücü Piyasasında Dezavantajlı Gruplar | CEK 364 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMEL ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye işgücü piyasasındaki dezavantajlı grupların durumunu ve bu gruplara yönelik uygulanan politikaları incelemektir. |
Dersin İçeriği | Türkiye işgücü piyasasının genel özellikleri, Türkiye işgücü piyasasında kadınlar, gençler, engelliler, uzun süreli işsizler, eski hükümlüler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye işgücü piyasasının genel özelliklerini öğrenir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Türkiye işgücü piyasasında gençlerin durumunu analiz eder. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Türkiye işgücü piyasasında kadınların durumunu değerlendirir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Türkiye işgücü piyasasında uzun süreli işsizlerin durumunu inceler. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Türkiye işgücü piyasasında engellilerin durumunu analiz eder. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Türkiye işgücü piyasasında eski hükümlülerin durumunu değerlendirir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye İşgücü Piyasasının Genel Özellikleri | |
2 | Türkiye İşgücü Piyasasının Genel Özellikleri | |
3 | Türkiye İşgücü Piyasasında Gençlerin Durumu | |
4 | Türkiye İşgücü Piyasasında Gençlerin Durumu | |
5 | Türkiye İşgücü Piyasasında Kadınların Durumu | |
6 | Türkiye İşgücü Piyasasında Kadınların Durumu | |
7 | Türkiye İşgücü Piyasasında Uzun Süreli İşsizlerin Durumu | |
8 | Türkiye İşgücü Piyasasında Uzun Süreli İşsizlerin Durumu | |
9 | Vize Öncesi Genel Değerlendirme | |
10 | Türkiye İşgücü Piyasasında Engellilerin Durumu | |
11 | Türkiye İşgücü Piyasasında Engellilerin Durumu | |
12 | Türkiye İşgücü Piyasasında Eski Hükümlülerin Durumu | |
13 | Türkiye İşgücü Piyasasında Göçmenlerin Durumu | |
14 | Final Öncesi Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye işgücü piyasasının genel özelliklerini öğrenir. | 5 | 5 | ||||||||
2 | Türkiye işgücü piyasasında gençlerin durumunu analiz eder. | 5 | 5 | ||||||||
3 | Türkiye işgücü piyasasında kadınların durumunu değerlendirir. | 5 | 5 | ||||||||
4 | Türkiye işgücü piyasasında uzun süreli işsizlerin durumunu inceler. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
5 | Türkiye işgücü piyasasında engellilerin durumunu analiz eder. | 5 | 5 | 5 | |||||||
6 | Türkiye işgücü piyasasında eski hükümlülerin durumunu değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |