Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşgücü Piyasası Veri Analizi | CEK 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ALP, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Meryem Kaytan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşgücü piyasası kavramı, konuya ilişkin temel kavramları, işgücü piyasasıyla ilgili verilerin nereden elde edileceğini öğrenerek, elde edilen verilerin analizinin nasıl yapılacağına ilişkin bilgi ve beceri kazanmak |
Dersin İçeriği | İşgücü piyasası kavramı, İşgücü piyasasına ilişkin temel kavramlar, işgücü piyasasına ilişkin veri kaynakları, Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) sayfasından veri derleme, elde edilen verilerin analizi için Excel ve paket programların nasıl kullanacağı dersin temel içeriğini oluşturmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşgücü piyasası kavramı ve işgücü piyasası kurumları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | İşgücü piyasasına ilişkin temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
3 | İşgücü piyasasına ilişkin verileri nereden öğreneceği hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Türkiye İstatistik Kurumu’nun internet sayfasından nasıl veri derleneceğini öğrenir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Elde ettiği verilerin analizi için çeşitli paket programların kullanımını öğrenir | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | İşgücü piyasası verileri üzerinde istatistik analiz yapar | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşgücü piyasası ve temel kavramları | |
2 | İşgücü piyasası veri kaynakları | |
3 | TÜİK dinamik sorgulama sayfasından veri derleme | |
4 | Paket Program tanıtımı ve Temel İşlemler | |
5 | Veri hazırlama ve veri girişinin gerçekleştirilmesi | |
6 | Veri denetimi ve transformasyonu | |
7 | Tablo ve grafikler yardımıyla veri sunumu | |
8 | Tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması | |
9 | Rassal örnekleme gerçekleştirme | |
10 | Parametrik hipotez testlerinin uygulanması | |
11 | Çapraz tabloların oluşturulması ve Ki-Kare testi | |
12 | Zaman serilerinin analizi | |
13 | Regresyon ve korelasyon analizi | |
14 | İndeks hesaplama ve yorumlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | ||||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | ||||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşgücü piyasası kavramı ve işgücü piyasası kurumları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
2 | İşgücü piyasasına ilişkin temel kavramları açıklar | ||||||||||
3 | İşgücü piyasasına ilişkin verileri nereden öğreneceği hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||
4 | Türkiye İstatistik Kurumu’nun internet sayfasından nasıl veri derleneceğini öğrenir | ||||||||||
5 | Elde ettiği verilerin analizi için çeşitli paket programların kullanımını öğrenir | ||||||||||
6 | İşgücü piyasası verileri üzerinde istatistik analiz yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
Toplam | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |