Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Maliyesi | MLY 109 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Enes TEKŞAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Devletin mali yapısı, devletin gelir ve giderleri, gelir ve giderlerin bütçe aracılığı ile denkleştirilmesi ve devlet borçlanması, maliye politikası hakkında öğrencilere bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Kamu sektörü ve kamu hizmetlerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel gelişimi, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin tanımlanması, vergi teorisinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu iktisadi teşebbüsleri ve borçlanma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Vergi tekniğini açıklar | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmasını ve denetlenmesini analiz eder | Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Devlet borçlarını ve ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
11 | Maliye Politikası uygulamalarını tartışır ve yorumlar | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu ekonomisi (nedenleri, fonksiyonları) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
2 | Kamu ekonomisi (kamu ekn.tarf.üretilen mal ve hizmetler, ve Türkiyede kamu kesimi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
3 | Kamu harcamaları (tanımı ,kapsamı, sınıflandırılası) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
4 | Kamu harcamaları (sınırları,etkileri,gelişimi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
5 | Kamu gelirleri (tanımı,amaçları, çeşitleri, vergilemeye ilişkin temel kavramlar) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
6 | Kamu gelirleri (vergi tekniği, ilkeleri, vergi yükü, vergi yansıması, vergilerin tasnifi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
7 | ARASINAV | |
8 | Kamu bütçesi (bütçe kavramı,fonksiyonları, özellikleri, bütçe ilkeleri, bütçe teorileri ve bütçe sistemleri) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
9 | Türk bütçe sistemi | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
10 | Devlet borçları (sınıflandırılması, çeşitleri, dış ve iç borcun kaynakları) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
11 | Devlet borçları (ekonomik etkileri ve borç yönetimi) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
12 | Maliye politikası (konusu, kapsamı,amaçları ve araçları, yöntemleri, mal.pol.hakkındaki görüşler) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
13 | Maliye politikası (ekonomik istikrarsızlığa karşı, iktisadi kalkınmaya ve gelir dağılımında adaletin sağlanmasına yönelik maliye politikaları) | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
14 | Genel değerlendirme | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | PEHLİVAN, Osman (2012), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon. |
Ders Kaynakları | EKER, Aytaç (2007), Kamu Maliyesi, Birleşik Matbaacılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | ||||||||||
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||
5 | Vergi tekniğini açıklar | ||||||||||
6 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | ||||||||||
7 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | ||||||||||
8 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmasını ve denetlenmesini analiz eder | ||||||||||
9 | Devlet borçlarını ve ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||
10 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | ||||||||||
11 | Maliye Politikası uygulamalarını tartışır ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |