Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Yönetimi | SBK 495 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YAKUP KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Abdülkadir AKSOY, Arş. Gör. Ömer Faruk Köktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetimine ilişkin temel kavramları öğrenmek ve Türk kamu yönetiminin yapısı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimine ilişkin temel kavramlar, kamu yönetiminin örgütlenmesinde kullanılan ilkeler, merkezden yönetim örgütlenmesi, yerinden yönetim örgütlenmesi, kamuda insan kaynakları yönetimi, kamu yönetiminin denetlenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini bilir ve yorumlar. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye´deki merkezi yönetim örgütlenmesini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
3 | Yerinden yönetim kuruluşlarının önemini kavrar ve Türkiye´deki yerinden yönetim kuruluşlarını yapısal ve fonksiyonel açıdan değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
4 | Kamu sektöründeki insan kaynakları yönetiminin temel ilke ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kamu yönetiminin hesap verebilir olmasının önemini bilir ve kamu yönetiminin hesap verebilirliğinin sağlanmasında kullanılan yöntemleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim nedir? Kamu yönetimi nedir? Kamu yönetimi ve özel yönetim arasındaki farklılıklar, | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
2 | Merkezden yönetimin tanımı, özellikleri, yararları ve sakıncaları, merkezi yönetim kuruluşlarının örgütlenme biçimleri, kurumların içyapısı, yetki genişliği | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
3 | Yerinden yönetimin tanımı, özellikleri, çeşitleri, yararları ve sakıncaları, yerinden yönetime daha az ve daha çok önem verilmesinin sebepleri, Desantralizasyon düşüncesi, hizmette yerellik ilkesi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
4 | Türk kamu yönetiminin örgüt yapısı ve temel özellikleri. | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
5 | Cumhurbaşkanı, Bakanlar Kurulu, Bakan ve Bakanlıklar, Merkezi Yönetime Yardımcı kuruluşlar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
6 | İl yönetimi, ilçe yönetimi, bucak yönetimi, bölge yönetimi | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
7 | Yerel Yönetimlerin Önemi ve Dayandığı Değerler, 1982 Anayasası’nda yerel yönetimlere ilişkin düzenlemeler, İl Özel İdaresi (Görevleri, Organları, İl Özel İdaresi Örgütü, İnsan Kaynakları Yönetimi, Mali Yapısı)I | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
8 | Belediye Yönetimi (Görevleri, Organları, Örgütü, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
9 | ARASINAV | |
10 | Büyükşehir Belediye Yönetimi (Görevleri, Organları, Örgütü, Mali Yapısı) | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
11 | Hizmet yerinden yönetim kuruluşlarının özellikleri, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, Mesleki Kamu Kurumları, Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
12 | Kamuda ve Özel Sektörde İnsan Kaynakları yönetimi, İnsan kaynakları yönetiminde temel ilkeler, Türkiye’de insan kaynakları yönetimin ilkeleri ve özellikleri, Kamu Kurumlarında İstihdam biçimleri | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
13 | Kamu Hizmetine Giriş ,Memurların Statüsü, Disiplin Cezaları, Memurların Eğitimi ve Motivasyonu | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
14 | Siyasi Denetim, İdari denetim, Ombudsman, Yargı denetimi, Baskı Grupları ve kamuoyu denetimi, yönetimde açıklık, Etik | Bilal Eryılmaz, Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen eserler |
Ders Kaynakları | Derste anlatılan konuları kapsayacak şekilde seçilecek makalelerin incelenmesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | “Kamu” kavramından hareketle “kamu yönetimi”nin halkın iradesinin yansıdığı bir yönetim olması gerektiği bilgisini bilir ve yorumlar. | ||||||||||
2 | Türkiye´deki merkezi yönetim örgütlenmesini bilir. | ||||||||||
3 | Yerinden yönetim kuruluşlarının önemini kavrar ve Türkiye´deki yerinden yönetim kuruluşlarını yapısal ve fonksiyonel açıdan değerlendirebilir. | ||||||||||
4 | Kamu sektöründeki insan kaynakları yönetiminin temel ilke ve özelliklerini bilir. | ||||||||||
5 | Kamu yönetiminin hesap verebilir olmasının önemini bilir ve kamu yönetiminin hesap verebilirliğinin sağlanmasında kullanılan yöntemleri değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |