Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslar Arası Göç ve Sorunları | CEK 465 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. YUNUS YİĞİT |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. YUNUS YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih Sert |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası göç önemli bir konudur ve küreselleşme ve ekonomik yeniden yapılanma nedeniyle daha da önemli hale gelmiştir. Günümüzde uluslararası işgücü ve nüfus hareketleri ikili ve bölgesel ilişkileri, güvenliği etkileyerek dünya genelinde ülkeleri ve toplumları yeniden biçimlendiriyor. Artık uluslararası göç olgusu küreselleşme sürecinde kilit bir öneme sahip olup uluslararası sosyo-politik düzenin dönüşümünü etkiliyor dolayısıyla çalışma yaşamı da derinden etkilenmektedir. Bu çerçevede uluslar arası göçü ve ortaya çıkan sorunları irdelemek ve çözümler üretmek temel amaçtır. |
Dersin İçeriği | Genel Olarak Göç Kavramı ve Göç Teorileri/ Göç çeşitleri ve İşgücü Göçü/ Emek Hareketliliği ulusal ve uluslar arası göç/ Uluslararası Göç Dinamikleri ve uluslar arası göç örgütü/ Türkiyede Göç, İltica Mevzuatı ve Sosyal Politikaları irdeleme/ ve bu çerçevede Çözüm İçin Perspektifleri oluşturabilmek önemlidir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değişen kavramlara vakıf olur | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Göç ve işgücü göçünü anlar | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İnsan ticareti mağdurlarını değerlendirebilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Bilişim ve beyin göçünü değerlendirebilir | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | İç göçün yarattığı ekonomik ve sosyal sorunları yeniden analiz edebilir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Türkiyede göç, iltica mevzuatı ve Sosyal politikaları genel olarak kavrar ve Dünya ve Türkiye açısından değerlendirir | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Olarak Göç Kavramı ve Göç Teorileri | - (1) ss.1-45. - (2) ss.20-86. |
2 | Göç çeşitleri ve İşgücü Göçü | - (7) ss.14-25. - (2) ss.30-48. |
3 | Emek Hareketliliği ulusal ve uluslar arası göç | - (1) ss.23-39. - (6)ss.342-348. |
4 | İşgücü ve nüfus hareketleri | - (1) ss.23-39. - (2) ss.93-111. |
5 | AB Göç ve Sosyal Politikaları | - (3) ss.1-175. |
6 | Uluslararası Göç Dinamikleri ve uluslar arası göç örgütü | - (3) ss.7-100. - (4) ss.145-198. |
7 | Vize | |
8 | Türkiyede Göç, İltica Mevzuatı ve Sosyal Politikalar | - (5) ss.15-35. - (7) ss.1-80. |
9 | İç Göçün Yarattığı Ekonomik ve Sosyal Sorunlar | - (6) ss.83-120. - (7) ss.515-540. |
10 | Türkiyede Uluslararası Örgütler ve İltica Perspektifi | - (5) ss.219-226. |
11 | İnsan Ticareti Mağdurları | - (4)ss.15-55. |
12 | Bilişim ve Beyin Göçü | - (5) ss.187-217. - (7) ss.357-397. - (4)ss. 89-128. |
13 | Meşhur Göçmenler | - (1-2-5) ss.1-23, 28-32, 5-42. |
14 | Çözüm İçin Perspektifler | - (1-8) ss.. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Gezgin. M. Fikret, (1994), İşgücü Göçü ve Avusturyadaki Türk İşçileri, İÜİF yayınları, Fakülteler matbaası, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değişen kavramlara vakıf olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Göç ve işgücü göçünü anlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | İnsan ticareti mağdurlarını değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Bilişim ve beyin göçünü değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | İç göçün yarattığı ekonomik ve sosyal sorunları yeniden analiz edebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Türkiyede göç, iltica mevzuatı ve Sosyal politikaları genel olarak kavrar ve Dünya ve Türkiye açısından değerlendirir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |