Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Bilgisi | CEK 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön Koşul ders bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELVAN YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları açıklamak. İşletmenin kuruluş yerinin seçimi ve kurulması konusunda öğrencileri bilgilendirmek. İşletmenin bütün fonksiyonlarını ayrıntılı birşekilde açıklayarak öğrencilerin işletmelere bütüncül bir perspektiften bakabilecek bir mantık kazandırmak. |
Dersin İçeriği | İşletme ile ilgili temel kavramlar, işletme fonksiyonları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin temelini teşkil eden kavramları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Temel işletme fonksiyonlarını açıklar ve uygulamadan örnekler verir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Yönetim kavramını anlatır ve temel yönetim fonksiyonlarını kullanarak işletme plan ve programlarını formüle eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
4 | İşletme kuruluş çalışmalarını inceler, fiili kuruluş çalışmaları için gerekli planları yapar ve çalışmaları organize eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
5 | Bir işletmenin faaliyetlerini analiz eder ve işletme programlarını oluşturur | Çoktan Seçmeli Testler, | |
6 | İşletme bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları analiz eder ve karşılaştırıp eleştirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Çoktan Seçmeli Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşlemetciliğe İlişkin temel kavramlar | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.1-38 |
2 | İşletmenin kuruluş yerinin seçimi | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 39-76 |
3 | İşletmenin kurulumunun gerçekleştirilmesi | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 77-112 |
4 | İşletmenin fonksiyonları | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.113-126 |
5 | İşletmenin yönetim fonksyionu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 127-173 |
6 | İşletmenin yönetim fonksyionu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.174-184 |
7 | İşletmenin insan kaynakları fonksyionu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 185-204 |
8 | Ara sınav | |
9 | İşletmenin üretim fonksiyonu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 204-213 |
10 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.214-226 |
11 | İşletmenin muhasebe finansman fonksiyonu | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.227-240 |
12 | İşletme türleri | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 241-274 |
13 | İşletmecilikte güncel konular | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s.275-347 |
14 | İşletmecikte güncel konular | Mucuk, İsmet, ( 2005), Modern İşletmecilik s. 349-381 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, slaytlar ve çeşitli internet adresleri |
Ders Kaynakları | Sarıkaya, Nilgün, Toplam Kalite Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | X | |||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | X | |||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | X | |||||
5 | Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanmak | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir | X | |||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur | X | |||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır | X | |||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmenin temelini teşkil eden kavramları tanımlar | 5 | |||||||||
2 | Temel işletme fonksiyonlarını açıklar ve uygulamadan örnekler verir | 5 | |||||||||
3 | Yönetim kavramını anlatır ve temel yönetim fonksiyonlarını kullanarak işletme plan ve programlarını formüle eder | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | İşletme kuruluş çalışmalarını inceler, fiili kuruluş çalışmaları için gerekli planları yapar ve çalışmaları organize eder | 5 | 5 | ||||||||
5 | Bir işletmenin faaliyetlerini analiz eder ve işletme programlarını oluşturur | 5 | 5 | ||||||||
6 | İşletme bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları analiz eder ve karşılaştırıp eleştirir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 278 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |