Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Siyasette Diasporalar | ULI 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SONER TAUSCHER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SONER TAUSCHER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yiğit Cem Eskicioğlu |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı, göç süreçlerinin uzun bir döneme yayılması sonucunda meydana gelen diasporaların ve diasporik kimliklerin aidiyet ve kültürel dönüşüm üzerinden incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında Avrupa’nın farklı ülkelerinde önemli bir nüfusa sahip olan Türk Diasporasının hem kuşaklar hem de mekânlar arası farklılıklarından kaynaklanan kimlik sorunları incelenecektir. İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra önemi giderek artan, hem tekil devletler bazında hem uluslararası sistemde bir gerçeklik haline gelen insan hakları, günümüzde Avrupa Türk Diasporası için önemi hissedilen İslamofobi ve ayrımcılık konuları da kimlik sorunları çerçevesinde işlenecektir. Ayrıca dünyada mevcut olan bir çok Diasporadan örnekler seçilip incelenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimlik Teorileri I- Diasporik Kimliklerin oluşumu bağlamından kimlik teorileri incelenir. | Anlatım, | |
2 | Kimlik Teorileri II- Diasporik Kimliklerin oluşumu bağlamından kimlik teorileri incelenir. | Anlatım, | |
3 | Kimlik oluşumunun önemli bir parçası olan kültür ve aidiyet kavramları çözümlenir. | Anlatım, | |
4 | Diasporanın oluşmasının ön koşulu olan göç ve göçe dair teoriler ele alınır. | Anlatım, | |
5 | Diasporanın oluşmasının ön koşulu olan göç ve göçe dair teoriler ele alınır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Diaspora oluşumuna modern perspektiften bakan teoriler irdelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Modern dönemde küreselleşme ve göç bağıntısı analiz edilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Modern dönemde küreselleşme ve göç bağıntısı analiz edilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Göç olgusunun ortaya çıkarmış olduğu uyum sorunları araştırılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Diaspora ve diasporik kimlik oluşumu bağlamında Almanya’ya İçi göçünün 1960-1980 arası sorgulanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Diaspora ve diasporik kimlik oluşumu bağlamında Almanya’ya İşçi göçünün 1980-2000 arası sorgulanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Diaspora ve diasporik kimlik oluşumu bağlamında Almanya’ya İşçi göçünün 2000-2020 arası sorgulanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
13 | ABD’de 2001 yılında yaşanan terör saldırıları ve 2008 küresel ekonomik kriz sonucunda yükselmeye başlayan aşırı sağ hareketler ve İslamofobi –özellikle Avrupa’da- diasporik kimliklerin oluşumunda oynadıkları roller bağlamında irdelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
14 | Avrupa’daki Türk Diasporasının karşı karşıya kaldığı sorunlar ve bu sorunlara yönelik olası çözüm önerileri incelenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders işleyişi, Diaspora Kavramına Giriş | |
2 | Kültür ve Kimlik Teorileri | |
3 | Kültür ve Diaspora | |
4 | Göç Teorileri | |
5 | Küreselleşme ve Göç | |
6 | Diaspora Teorileri I – Geleneksel Diasporalar | |
7 | Diaspora Teorileri II- Modern Diasporalar | |
8 | vize | |
9 | Almanya’da Türk Diasporası I (1960-1973) | |
10 | Almanya’da Türk Diasporası II (1973-1990) (1990-2022) | |
11 | Avrupa’da Aşırı Sağın Yükselişi ve İslamofobi | |
12 | Diaspora’da Sorunlar ve Dinamik Diaspora | |
13 | Diaspora ve Kalkınma | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | - Gabriel Sheffer, Diaspora Politikaları. - Ed. Mehmet A. Yolcu, Diaspora ve Kimlik - Philip Smith- Alexander Riley, Kültürel Kurama Giriş. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimlik Teorileri I- Diasporik Kimliklerin oluşumu bağlamından kimlik teorileri incelenir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
2 | Kimlik Teorileri II- Diasporik Kimliklerin oluşumu bağlamından kimlik teorileri incelenir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
3 | Kimlik oluşumunun önemli bir parçası olan kültür ve aidiyet kavramları çözümlenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
4 | Diasporanın oluşmasının ön koşulu olan göç ve göçe dair teoriler ele alınır. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
5 | Diasporanın oluşmasının ön koşulu olan göç ve göçe dair teoriler ele alınır. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
6 | Diaspora oluşumuna modern perspektiften bakan teoriler irdelenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
7 | Modern dönemde küreselleşme ve göç bağıntısı analiz edilir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
8 | Modern dönemde küreselleşme ve göç bağıntısı analiz edilir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
9 | Göç olgusunun ortaya çıkarmış olduğu uyum sorunları araştırılır. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||
10 | Diaspora ve diasporik kimlik oluşumu bağlamında Almanya’ya İçi göçünün 1960-1980 arası sorgulanır. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
11 | Diaspora ve diasporik kimlik oluşumu bağlamında Almanya’ya İşçi göçünün 1980-2000 arası sorgulanır. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
12 | Diaspora ve diasporik kimlik oluşumu bağlamında Almanya’ya İşçi göçünün 2000-2020 arası sorgulanır. | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
13 | ABD’de 2001 yılında yaşanan terör saldırıları ve 2008 küresel ekonomik kriz sonucunda yükselmeye başlayan aşırı sağ hareketler ve İslamofobi –özellikle Avrupa’da- diasporik kimliklerin oluşumunda oynadıkları roller bağlamında irdelenir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
14 | Avrupa’daki Türk Diasporasının karşı karşıya kaldığı sorunlar ve bu sorunlara yönelik olası çözüm önerileri incelenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |