Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk İşletme ve Marka Tarihi | SBF 341 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tarihi markalarımızın marka değerlerini kuşaklar boyunca varlıklarını devam ettirerek geliştirmiş ve geçmişten bugüne işletme geleneklerini yaşatarak oluşturmuşlardır. Uzun yıllar işletmesini ayakta tutan ve sürdürülebilir süreçler geliştiren kurumlar, itibarlı ve topluma mal olmuş markalar haline dönüşebilirler. Bir ülke, bir şehir tarihi ve kültürel değerleri ile birlikte markalaşır. Ülke sınırlarını aşarak uluslararası düzeyde varlık gösteren kurumlar, onları var eden medeniyetin birer taşıyıcısı ve sembolü konumundadırlar. Bu bağlamda hikayeleri incelendiğinde her biri somut olmayan kültürel miras niteliği taşıyan işletme ve markaları tanıtmak, yerelden uluslararası pazarlara ulaşan başarı hikayelerini aktarmak, bir işletmenin ve marka hikayesini dönemin sosyal-siyasi-ekonomik konuları çerçevesinde analiz edilerek kültürel farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | İşletme Tarihi, marka tarihi konuları hakkında genel bilgilerin verilmesi. Türk işletme ve markalarının kuruluş sürecini içinde bulunduğu sosyal-siyasal-ekonomik koşulların değerlendirilmesi ve gelecek stratejilerini nasıl etkilediğini iş insanlarının hayat hikayelerinden, işletme ve markaların hikayelerini hem yazılı kaynaklardan hem sözlü tarih kaynaklarından hem de görsel kaynaklardan yararlanılarak aktarılacaktır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ülkelerin tarihine farklı bir perspektiften bakarak işletme ve markaların tarihinin de ülkelerin gelişmesi ve kalkınmasında önemli bir yere sahip olduğu farkındalığını oluşturmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme ve marka tarihine giriş | |
2 | Dünya işletme ve marka tarihi | |
3 | Türk işletme ve marka tarihi | |
4 | Devrim arabalarından Togg’a uzanan Türk otomotiv sektörü tarihi | |
5 | Bu topraklarda önce gazoz vardı. Yerli gazoz tarihi | |
6 | Yüzyıllık lezzetlerin yolculuğu: Şekerciler, helvacılar, köfteciler… | |
7 | Cavit Cav ile başlayan bisiklet yolculuğu: Türk Bisiklet Tarihi | |
8 | Kahraman Bakkal Süpermarkete Karşı: Türk Perakende Sektörü | |
9 | Vize | |
10 | Lahmacun ve köfteden hamburger’e uzanan Fast Food yolculuğu | |
11 | Bir fincan kahvenin kırk yıl hatırı var: 670 yıllık tarih ve yeni nesil kahveciler | |
12 | Kapalıçarşıdan Alışveriş Merkezlerine tüketim mekanları tarihi | |
13 | Yerel Mutfaklardan Küresel Mutfaklara: Aşçılık, gurmelik ve gastronomi | |
14 | İş insanlarının hayat hikayeleri: Vehbi Koç, Mustafa Küçük (Lc Waikiki), Hüseyin Özdilek, Yılmaz Öztaşkın (Yataş) |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ülkelerin tarihine farklı bir perspektiften bakarak işletme ve markaların tarihinin de ülkelerin gelişmesi ve kalkınmasında önemli bir yere sahip olduğu farkındalığını oluşturmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |