Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyasi Tarih | ULI 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL EDİZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya siyasetine etki eden tarihsel olgular üzerinden modern öncesi ve sonrası dönemi ele alan Siyasi Tarih dersi geçmişten günümüze uluslararası sistemi anlamaya yönelik bir okuma yapmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Ortaçağlar Feodalizm Haçlı Seferleri Coğrafi Keşifler Rönesans Reform Otuz Yıl Savaşları Westphalia Düzeni İngiltere, Fransa, Avusturya, Prusya, Osmanlı İmparatorluğu Büyük Güçlerin Rekabeti Amerikan Bağımsızlık Savaşı Fransız Devrimi Viyana Kongresi ve Avrupa Uyumu Avrupa'da İhtilaller Sömürgecilik Rekabeti ve İttifak Sistemleri Birinci Dünya Savaşı
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fransız Devrimi Öncesi Avrupa ve Dünya | |
2 | Fransız devrimi ve sonuçları (1789-1815), Viyana Kongresi, 1830-1848 devrimleri | |
3 | Osmanlı rönesansı ve Batı Avrupa ile gelişen diplomasi, Endüstri devrimi ve sonuçları, Alman ve İtalyan ulusal birlikleri | |
4 | Emperyalizm, XIX. yüzyılda Avrupa ve Osmanlı diplomasisi | |
5 | Avrupa-Dışı Dünya: Batı karşıtı hareketler, Amerika, Orta ve Doğu Asya gelişmeleri | |
6 | Osmanlı Devletinin parçalanması ve I. Dünya savaşı öncesi bunalımlar, I. Dünya savaşı ve sonuçları | |
7 | 1919-1939 yılları arasındaki Dönemin önemli Gelişmeleri | |
8 | İkinci Dünya Savaşı (1939-1945) | |
9 | Savaş Sonrasında Dünya Güçler Dengesi ve Gelişmeleri | |
10 | Soğuk Savaş Dönemi | |
11 | Uluslararası İlişkilerde Yeni Etkenler ve Değişimler | |
12 | Savaştan Sonra Türk Dış Politikası ve gelişmeleri (1945-1990) | |
13 | Kıbrıs ve Ege Sorunları-Türk Yunan ilişkileri, Amerika, AB, Balkanlar, Orta Doğu ve Doğu Asya gelişmeleri | |
14 | Soğuk Savaş Sonrası Dünya |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları |
Henry Kissinger, Diplomasi Oral, Sander, İlkçağlardan Günümüze Siyasi Tarih. Shaw, Stanford J.,Shaw, Ezel Kural, Osmanlı İmparatorluğu ve Modern Türkiye
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | X | |||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | X | |||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | X | |||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |