Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil Rusça III | ULI 479 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. CAHİT ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere Rusçanın temellerini öğretmektir. Öğrenciler, Rus alfabesini, temel dilbilgisini ve kelime bilgisini öğreneceklerdir. Ayrıca, Rusça konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin İçeriği | Rus alfabesi ve telaffuzu Temel dilbilgisi konuları Günlük konuşma konuları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İsim, sıfat ve zamirlere gelecek ekleri doğru şekilde kullanabilir. | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Kendisini, ülkesini ve şehrini tanıtabilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Fikir, duygu ve düşüncelerini ifade edebilir. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İsimlerin sıfat ve zamir uygunluğu | |
2 | Şehirleri tanıtma | |
3 | Kendini tanıtma ve arkadaşlık kurma | |
4 | İsmin -i hali ve metin çalışması | |
5 | Hareket fiillerinde -i hali ve metin çalışması | |
6 | Doğrudan anlatım | |
7 | Dolaylı anlatım | |
8 | İsmin -in hali ve metin çalışması | |
9 | Miktar ifade etme | |
10 | Yer ve yön ifade etme | |
11 | Tamlamalar"" | |
12 | Bağlaçlar | |
13 | Karma cümleler | |
14 | Metin çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | E. Antonova, M. Nahabina, A. Tolstih, Rusya'ya Doğru-3 / 1. Kitap, MULTILINGUAL YABANCI DİL YAYINLARI, 2006. |
Ders Kaynakları | Metin Gökçe, Rusça Dilbilgisi Türkçe Açıklamalı, Dorlion Yayınevi, 2017. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İsim, sıfat ve zamirlere gelecek ekleri doğru şekilde kullanabilir. | 5 | |||||||||||||||||||
2 | Kendisini, ülkesini ve şehrini tanıtabilir. | 5 | |||||||||||||||||||
3 | Fikir, duygu ve düşüncelerini ifade edebilir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Ara Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |