Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | ULI 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi türlerini tanır, bilime eleştirel yaklaşır ve eleştirel olarak sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Doğru araştırma konusunu belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Kaynaklardan doğru alıntı yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Şekil şartlarına uygun tezler ve ödevler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri Neden gereklidir? | |
2 | Bilim, Bilimsel Bilgi, Toplumsal Araştırma | |
3 | Pozitivizm ve Yorumsamacı Paradigmalar | |
4 | Gelenekselcilik- Davranışsalcılık | |
5 | Nitel Araştırmanın Özellikleri | |
6 | Nitel Araştırmanın Aşamaları | |
7 | Uluslararası İlişkiler Disiplininde Makale Yazımı | |
8 | Makale Yazılırken dikkat edilecek hususlar | |
9 | Metin İçerisinde Kaynak Gösterme, Alıntı | |
10 | Metin İçerisinde Kaynak Gösterme, Alıntı | |
11 | Akademik Etik, Aşırmacılık | |
12 | Kitap Değerlendirme Yazısı | |
13 | Bitirme Ödevi Yazımı | |
14 | Akademik Proje Önerisi Yazımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | *Rosella, Laura ve Sharon Spray, Research and Writing in International Relations, Pearson, 2008. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi türlerini tanır, bilime eleştirel yaklaşır ve eleştirel olarak sorgular. | ||||||||||||||||||||
2 | Bilime yönelik farklı yaklaşımları tanır. | ||||||||||||||||||||
3 | Doğru araştırma konusunu belirler. | ||||||||||||||||||||
4 | Kaynaklardan doğru yararlanır. | ||||||||||||||||||||
5 | Kaynaklardan doğru alıntı yapar. | ||||||||||||||||||||
6 | Şekil şartlarına uygun tezler ve ödevler hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |