Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı | ENF 202 | 4 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS, Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR, Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK NAM, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, Öğr.Gör. ESRİN PALAS, Öğr.Gör.Dr. DİLEK NAM, Doç.Dr. ALİ SİLAHTAR, Öğr.Gör.Dr. MUHAMMED FATİH PEKŞEN, Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL, Öğr.Gör.Dr. MEHMET ONUR YAĞIR, Öğr.Gör. DAVUT KİRACIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR, Öğr. Gör. ESRİN PALAS, Öğr. Gör. MUHAMMED FATİH PEKŞEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar sistemleri, İnternet ve yaygın kullanılan servisler hakkında temel bilgiler verilerek işletim sistemi (Windows 7) ve ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint, Access) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir. |
Dersin İçeriği | Bilgisayar Temel Kavramları, İnternet ve Servisleri, Windows 7, MS Word, MS Excel, MS Powerpoint, MS Access kullanımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar sistemine ait temel kavramları bilir. | Tartışma, | |
2 | Windows İşletim sistemini kullanabilir ve ayarlarında değişiklik yapabilir. | Tartışma, | |
3 | İnternet hizmetini tanır, interneti kullanarak araştırma yapabilir, yaygın internet servislerini kullanabilir. | Soru-Cevap, | |
4 | MS Powerpoint programında sunu dosyası oluşturabilir, slayt ekleyebilir, silebilir. Slayt düzenini seçebilir, slaytlara metin, tablo, grafik, resim ve küçük resimler ekleyebilir. Slayt geçişi yapabilir ve animasyon uygulayabilir. Belgeyi yazdırabilir. | Grupla Çalışma, | |
5 | MS Word programında belge oluşturabilir, kaydedebilir. Sayfa ayarlamalarını yapıp bu sayfaya metin girişi yapabilir, değiştirebilir. Metin biçimlendirmeleri yapabilir, Tablo, Resim ve Grafikler ekleyebilir, düzenleyebilir. Belgeyi yazdırabilir. | Grupla Çalışma, | |
6 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir | Grupla Çalışma, | |
7 | Temel veritabanı işlemlerini bilir. | Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Kavramlar | |
2 | İşletim Sistemi ve Dosya Yönetimi | |
3 | Bilgi ve İletişim | |
4 | Google Servisleri (Mail, Takvim, Doküman, Günlük) | |
5 | MS POWERPOINT - Temel Ayarlar, Sunum Oluşturma, Metin, Görüntüler ve Tablo | |
6 | MS POWERPOINT - Grafik ve Çizim Nesneleri, Ekran Gösterisi Efektleri, Slayt Gösterisi ve Çıktı Hazırlama | |
7 | MS WORD - Kelime İşlemciye İlk Adımlar ve Temel İşlemler | |
8 | MS WORD - Biçimlendirme (Metin, Paragraf, Belge) | |
9 | MS WORD - Nesneler (Tablo, Resim. Görüntü, Grafik) ve Yazdırma | |
10 | Yıliçi Sınavı | |
11 | MS EXCEL - Giriş, Hücreler ve Çalışma Sayfaları | |
12 | MS EXCEL - Biçimlendirme, Formüller ve İşlevler | |
13 | MS EXCEL - Grafikler, Sayfa Yapısı ve Çıktıların Hazırlanması | |
14 | MS ACCESS - Veri Tabanı Yönetim Sistemlerine Giriş ve Tablo İşlemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.enfo.sakarya.edu.tr, Sakarya Üniversitesi Ortak Bilgisayar Dersleri Koordinatörlük Ders Notları |
Ders Kaynakları | Microsoft Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar sistemine ait temel kavramları bilir. | ||||||||||||||||||||
2 | Windows İşletim sistemini kullanabilir ve ayarlarında değişiklik yapabilir. | ||||||||||||||||||||
3 | İnternet hizmetini tanır, interneti kullanarak araştırma yapabilir, yaygın internet servislerini kullanabilir. | ||||||||||||||||||||
4 | MS Powerpoint programında sunu dosyası oluşturabilir, slayt ekleyebilir, silebilir. Slayt düzenini seçebilir, slaytlara metin, tablo, grafik, resim ve küçük resimler ekleyebilir. Slayt geçişi yapabilir ve animasyon uygulayabilir. Belgeyi yazdırabilir. | ||||||||||||||||||||
5 | MS Word programında belge oluşturabilir, kaydedebilir. Sayfa ayarlamalarını yapıp bu sayfaya metin girişi yapabilir, değiştirebilir. Metin biçimlendirmeleri yapabilir, Tablo, Resim ve Grafikler ekleyebilir, düzenleyebilir. Belgeyi yazdırabilir. | ||||||||||||||||||||
6 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir ve program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir | ||||||||||||||||||||
7 | Temel veritabanı işlemlerini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
2. Kısa Sınav | 30 |
3. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |