Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Maliyesi | MLY 213 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL İNAL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUNAHAN DEĞİRMENCİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Devletin mali yapısı, devletin gelir ve giderleri, gelir ve giderlerin bütçe aracılığı ile denkleştirilmesi ve devlet borçlanması, maliye politikası hakkında öğrencilere bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Kamu sektörü ve kamu hizmetlerinin incelenmesi, Kamu harcamalarının nitel ve nicel gelişimi, karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi, Kamu gelirlerinin tanımlanması, vergi teorisinin incelenmesi, Yerel yönetim maliyesi, kamu iktisadi teşebbüsleri ve borçlanma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
6 | Vergi tekniğini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | |
9 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmaını ve denetlenmesini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Devlet borçlarını ve ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
11 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
12 | Maliye Politikası uygulamalarını tartışır ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu Maliyesinin konusu ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
2 | Kamu ekonomik faaliyetleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
3 | Kamu harcamaları | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
4 | Kamu harcamalarının sınıflandırılması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
5 | Kamu gelirleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
6 | Vergi teorisi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
7 | Vergilerin sınıflandırılması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
8 | Vergileme ilkeleri | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
9 | ARASINAV | |
10 | Vergi yükü ve vergi yansıması | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
11 | Devlet borçları | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
12 | Kamu bütçesi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
13 | Türk bütçe sistemi | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
14 | Maliye Politikası | Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2007. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları | PEHLİVAN, Osman (2007), Kamu Maliyesi, Derya Kitabevi, Trabzon.Aytaç Eker, Kamu Maliyesi, İzmir, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | X | |||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | X | |||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | X | |||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | X | |||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | X | |||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | X | |||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası güvenlik sorunlarını ve uluslararası güncel sorunları inceleme | X | |||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | X | |||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | X | |||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | X | |||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | X | |||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu kesimi ve özel kesimin ekonomik işleyişi hakkındaki farklılıkları karşılaştırır | ||||||||||||||||||||
2 | Kamu harcamalarının çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||||||||||||
3 | Kamu harcamalarının ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||||||||||||
4 | Kamu gelirlerinin çeşitlerini ve sınıflandırmasını açıklar | ||||||||||||||||||||
5 | Kamu gelirlerinin ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||||||||||||
6 | Vergi tekniğini açıklar | ||||||||||||||||||||
7 | Türk Vergi Sistemini oluşturan vergileri açıklar, karşılaştırır ve analiz eder | ||||||||||||||||||||
8 | Devlet bütçesinin siyasi, ekonomik ve hukuki boyutlarını değerlendirir | ||||||||||||||||||||
9 | Türkiyede bütçelerin hazırlanmasını, uygulanmaını ve denetlenmesini analiz eder | ||||||||||||||||||||
10 | Devlet borçlarını ve ekonomik etkilerini tartışır ve yorumlar | ||||||||||||||||||||
11 | Maliye Politikasının amaçlarını ve araçlarını açıklar | ||||||||||||||||||||
12 | Maliye Politikası uygulamalarını tartışır ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |