Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye´Nin Toplumsal Yapısı | SBK 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ENSAR KIVRAK |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ENSAR KIVRAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Amaç, Türkiye'nin toplumsal yapısının oluşum sürecini İslam öncesi, İslami dönem ve batılılaşma dönemi çerçevesinde analiz etmektir. Bu tarihsel arka plana dayanarak, modern Türkiye'nin oluşumu, siyaset, eğitim, aile, kentleşme, din ve ekonomik kurumlar kapsamlı bir şekilde ele alınmaktadır.
|
Dersin İçeriği |
İslam öncesi Türk toplumsal yapısı, Türklerin İslamlaşma süreci, Selçuklu ve Osmanlı toplumsal yapıları, Batılılaşma süreci ve modern Türkiye'nin toplumsal yapısı incelenmektedir.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye toplumsal yapısını bağımsız bir birim olarak tarihsel çizgide değerlendirir | Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Türkiye’de yaşanılan değişim aşamalarını süreklilik ve bütünlük anlayışı içinde analiz eder | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Nüfus, aile, eğitim, din, ekonomi, siyaset, sağlık,kurumlarında meydana gelen değişme ve gelişmeleri dönemler halinde karşılıklı bağımlılık ilişkisi içinde sosyo kültürel süreçleri karşılaştırıp değerlenirir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Ahilik | Neşet Çağatay Anadolu'da Ahilik ve Bunun Kurucusu Ahi Evren / 2 EVLİYA ÇELEBİ’NİN SEYAHATNÂME’SİNDE AHİLİK |
3 | Devlet-i Aliyye | Devlet i Aliyye alıntılar Halil İnalcık |
4 | Devlet-i Aliyye | Devlet i Aliyye alıntılar Halil İnalcık |
5 | Osmanlı Ekonomik Zihniyeti | Mehmet GENÇ Osmanlı İktisadi Dünya Görüşünün İlkeleri |
6 | Modern Türkiye'nin Oluşumu | Modern Türkiye’nin Oluşumu (Feroz Ahmad) |
7 | Kemalizm'in Tarihi Kökenleri | Kemalizm’in Tarihî Kökenleri Ş. HANİOĞLU |
8 | Kentleşme, Gecekondu ve Hemşehrilik | Kentleşme, Gecekondu ve Hemşerilik |
9 | Ara Sınav | |
10 | Ekonomik Yapı | Ders kitabı (ilgili ünite) |
11 | Din | Türkiye'de Dindarlık Algısı İstanbul Politikalar Merkezi |
12 | Siyaset | Ders kitabı (ilgili ünite) |
13 | Küreselleşme | Ders kitabı (ilgili ünite) |
14 | Göç | Ders kitabı (ilgili ünite) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yok |
Ders Kaynakları | Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, M. Zencirkıran 1 Neşet Çağatay Anadolu'da Ahilik ve Bunun Kurucusu Ahi Evren 2 EVLİYA ÇELEBİ’NİN SEYAHATNÂME’SİNDE AHİLİK 3 Mehmet GENÇ Osmanlı İktisadi Dünya Görüşünün İlkeleri 4 Devlet i Aliyye alıntılar Halil İnalcık 5 Modern Türkiye’nin Oluşumu (Feroz Ahmad) 6 Kemalizm’in Tarihî Kökenleri Ş. HANİOĞLU 7 Kentleşme, Gecekondu ve Hemşerilik 8 Türkiye'de Dindarlık Algısı İstanbul Politikalar Merkezi
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye toplumsal yapısını bağımsız bir birim olarak tarihsel çizgide değerlendirir | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Türkiye’de yaşanılan değişim aşamalarını süreklilik ve bütünlük anlayışı içinde analiz eder | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Nüfus, aile, eğitim, din, ekonomi, siyaset, sağlık,kurumlarında meydana gelen değişme ve gelişmeleri dönemler halinde karşılıklı bağımlılık ilişkisi içinde sosyo kültürel süreçleri karşılaştırıp değerlenirir. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |