Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kamu Politikası Analizi | SBK 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu politikası analizine ilişkin temel modelleri öğrenerek bu modelleri çeşitli politika sorunlarının çözümlenmesinde kullanabilmek. Karar ve politika tasarıları hazırlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Kamu politikası analizinin gelişimi, kamu politikası analiz modelleri, karar verme modelleri, politika değişim modelleri, pozitivist ve post-pozitivist politika analizi, politika notları hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika tasarımında kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Kamu politikası sorunlarını çözümleme yöntemlerini bilir ve karşılaştığı sorunlarda kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | Politika taslakları, özetler ve notlar yazabilir. | Anlatım, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika sorunlarının çözümlenmesinde kullanabilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu politikası analizinin tanımı | |
2 | Kamu politikası analizinin gelişimi | |
3 | Meslek, sanat ve bilim olarak politika analizi | |
4 | Politika analistinin dünyası | |
5 | Klasik politika analiz modelleri | |
6 | Klasik analiz modellerinin düzeltimi | |
7 | Karmaşık bir dünyada politika analizi: Alternatif modeller | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Problem tanımı ve politika tasarımı | |
10 | Politika değerlendirme | |
11 | 8 Aşamalı politika analiz modeli | |
12 | Yorumsamacı politika analizi | |
13 | Politika taslağı, politika özeti ve not hazırlama | |
14 | Ödev sunumları ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yasama Dergisi, Kamu Politikası Özel Sayısı. Yıldız, Mete ve Sobacı, Zahid (2018). Kamu Politikası. Ankara: Adres Yayınları. Akman, Elvettin (2019). Kamu Politikası. Ankara: Nobel Yayınları. Babaoğlu, Cenay ve Akman, Elvettin (2018). Kamu Politikası Analizi. Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları. Demir, Fatih (2018). Kamu Politikasına Giriş. Ankara: Gazi Kitabevi Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika tasarımında kullanabilir. | |||||||||||
2 | Kamu politikası sorunlarını çözümleme yöntemlerini bilir ve karşılaştığı sorunlarda kullanabilir. | |||||||||||
3 | Politika taslakları, özetler ve notlar yazabilir. | |||||||||||
4 | Kamu politikası analiz modellerini bilir ve politika sorunlarının çözümlenmesinde kullanabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |