Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Sorunlarının Analizi | SBK 412 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Emre AYDIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki sorun alanlarını inceleyerek güncel kuramsal ve pratik tartışmaları anlayabilmek. |
Dersin İçeriği | Kamu yönetimi disiplininin kimlik krizi, AB krizi ve kamu yönetimine yansımaları, ekonomik krizler ve kamu yönetimi, yeni kamu yönetimi reformları ve kamu yönetimine yansımaları, Türkiye´nin AB üyeliği ve kamu yönetimi, Türkiye´de kamu yönetiminin denetim, mali yönetim, insan kaynakları yönetimi sorunları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimiyle ilgili kuramsal ve pratik gelişmeleri anlar ve takip eder. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kamu yönetimi disiplininiyle ilgili kuramsal sorunları analiz eder ve çözümler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kamu yönetimi reform uygulamalarına eleştirel perspektiften yaklaşabilir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Denetim, planlama, insan kaynakları gibi kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, sorunları çözümler | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kamu yönetimi disiplininde kimlik krizi sorunu | |
2 | Yeni kamu yönetimi reform uygulama ve sonuçlarının analizi | |
3 | Türkiye´de kamu yönetimi reformları ve başlıca sorunlar | |
4 | Kamuda personel yönetimine ilişkin temel sorunlar | |
5 | Yerel yönetimlerle ilgili temel sorunlar | |
6 | Kamu mali yönetimiyle ilgili temel sorunlar | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Türkiye´de kamu yönetimi sorunlarının kökenleri | |
9 | Kamu yönetiminde temel sorunlarla ilgili çözüm politika ve uygulamaları | |
10 | AB krizi ve Türkiye´de kamu yönetimi | |
11 | Kamu yönetiminin demokratikleştirilmesi sorunu | |
12 | Küreselleşme ve kamu yönetimine etkileri | |
13 | Ekonomik krizler ve kamu yönetimi | |
14 | Örnek olay incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Acar, H ve Özgür, H. (2003), Çağdaş Kamu Yönetimi I, Nobel Yayınları, Ankara. |
Ders Kaynakları | - Öktem, M. K. ve Ömürgönülşen, U. (2007), Avrupa Birliğine Üyelik Sürecinde Türk Kamu Yönetimi, İmaj Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kamu yönetimiyle ilgili kuramsal ve pratik gelişmeleri anlar ve takip eder. | |||||||||||
2 | Kamu yönetimi disiplininiyle ilgili kuramsal sorunları analiz eder ve çözümler. | |||||||||||
3 | Kamu yönetimi reform uygulamalarına eleştirel perspektiften yaklaşabilir. | |||||||||||
4 | Denetim, planlama, insan kaynakları gibi kamu yönetiminin çeşitli alanlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, sorunları çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |