Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat | IKT 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞÜKRÜ CİCİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Kutlar, Çalışır, İnançlı, Gülmez,Ak, |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | By analyzing macro economic theories, discussing the validity of macroeconomic topics is the aim of this course. Thus, in this course, the examples from real life will be introduces to the students. |
Dersin İçeriği | In this course macroeconomic events and applications will be examined at both national and international levels with the help of numerical variables. In addition to that evaluation of investigated subjects which are related to recent economic events and the ways to improve macroeconomic performance and their proposed solutions will be put forth. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | Tartışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | IS LM modeli çerçevesinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkilerini tartışabilme | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
9 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | Problem Çözme, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
10 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
11 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
13 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
14 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
15 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesi, araştırma alanları ve temel varsayımları makro ekonomik değişkenler arasındaki ilişkiler ve ekonomi politikası. | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
2 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesi, GSMH ve ilgili kavramlar. Ekonominin büyüme oranı, fiyat endeksleri, enflasyon oranı ve faiz oranı. | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
3 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesi; ödemeler bilançosu, döviz kuru ve ölçülmesi. Ekonomik karar birimleri ve faaliyetleri, devri akım modeli, stoklar ve akımlar arasındaki ilişkiler. | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
4 | Klasik ekonominin varsayımları, işgücü piyasasında denge, mal piyasası ve para piyasası. Klasik modelin bazı sonuçları; sermaye birikimi, nüfus artışı ve işsizlik. Klasik modelde toplam arz ve talep eğrileri ve ekonomi politikalarının etkinliği. | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
5 | Keynesyen modelin varsayımları, toplam harcamalar, denge gelir düzeyi ve toplam arz eğrisi Keynesyen modelde çoğaltan mekanizması ve işleyişi, açık ekonomide denge gelir düzeyi. | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
6 | IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
7 | VİZE SINAVI | |
8 | IS-LM-BP Modeli, Mal Ticareti ve Sermaye Hareketleri IS-LM-BP Sabit ve Esnek Kur Uygulanması Durumunda Talep Yönlü Politikalar. | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
9 | AD-AS Modelinin analizi ve AD-AS Modelinde Çoğaltan Mekanizmasının Etkinliği | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
10 | Konjonktür Teorileri: İşsizlik, Enflasyon ve Endeksleme süreçleri | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
11 | Toplam Talep ve Pigou Etkisi ve Kısa Dönem Arz Modelleri AD-AS’de Eksik Bilgi Modelleri | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
12 | Para, Enflasyon ve Faiz Oranları Enflasyonu Düşürmede Alternatif Stratejiler ve Enflasyon ve İşsizliğin Politik Yönü | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
13 | Bütçe Açıkları ve Finansmanı Dış Açıklar ve Stok Akım Dengesi | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
14 | Ekonomik Büyüme ve Neoklasik Büyüme Modeli Ekonomik Büyüme ve Cobb-Douglas Modeli | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
Ders Kaynakları | Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara Ünsal, E (2007), Makro İktisat, Ankara: İmaj Yayınları. Özkazanç, Berberoğlu, Eren, Parasız,Yıldırım,(2006), İktisat Teorisi, 11-20 Üniteleri, Eskişehir : Anadolu Üni. AÖF Yayınları. Seyidoğlu, Halil, (2003), Uluslararası İktisat, İstanbul: Güzem Yayınları Parasız, İ.(2006), Makroekonomi, Bursa: Ezgi Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | ||||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | |||||||||||
3 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | |||||||||||
4 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | |||||||||||
5 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | |||||||||||
6 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | |||||||||||
7 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | |||||||||||
8 | IS LM modeli çerçevesinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkilerini tartışabilme | |||||||||||
9 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | 5 | ||||||||||
10 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | |||||||||||
11 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | |||||||||||
12 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | |||||||||||
13 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | |||||||||||
14 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | |||||||||||
15 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 50 |
Toplam | 110 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |