Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgi Toplumu ve E-Devlet | SBK 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AZİZ TUNCER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ensar Kıvrak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgi toplumuyla ilgili kuramsal gelişmeleri anlayarak genel olarak kamuda bilgi teknolojileri kullanımını, özelde ise e-devlet uygulamalarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş, bilgi toplumu ve yeni toplumsal kuramlar, e-devlet, e-devletin yasal çerçevesi, kamu kurum ve kuruluşlarında bilgi yönetimi, dünyada ve Türkiye´de bilgi yönetimi uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgi toplumu ile yeni toplumsal yaklaşımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna doğru yaşanan değişimi anlar ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kamu yönetiminde kullanılan bilgi teknolojilerini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Dünyada ve Türkiye´deki E-Devlet uygulamalarını bilir ve takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | E- devlet kavram ve uygulamalarına eleştirel bir gözle bakabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Kamu örgütlerinde bilgi yönetimi süreçlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarım ve sanayi toplumu | |
2 | Yeni toplumsal kuramlar: Enformasyon toplumu, postmodernite | |
3 | Yeni toplumsal kuramlar: Risk toplumu, Ağ toplumu | |
4 | Yeni toplumsal kuramlar: Post-fordizm ve küreselleşme | |
5 | Elektronik devlet nedir? | |
6 | E-devletle ilgili kuramsal tartışmalar | |
7 | Elektronik devletin yasal altyapısı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Mobil devlet ve sosyal medya yönetimi | |
10 | Kamu örgütlerinde bilgi yönetimi ve öğrenen örgüt yaklaşımı | |
11 | E-Belediyecilik | |
12 | Türkiye´de e-devlet politika ve uygulamaları | |
13 | Karşılaştırmalı e-devlet politika ve uygulamaları | |
14 | E-devletin geleceği, sorunlar ve eleştiriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Yıldız, M. (2012), Bilgi Toplumu ve Kamu Yönetimi Ders Notu, TÜBA Açık Ders Malzemeleri, http://www.acikders.org.tr/course/view.php?id=67. |
Ders Kaynakları | - Kumar, K. (2004), Sanayi Sonrası Toplumdan Post-Modern Topluma Çağdaş Dünyanın Yeni Kuramları, Dost Kitabevi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgi toplumu ile yeni toplumsal yaklaşımları bilir. | 5 | ||||||||||
2 | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna doğru yaşanan değişimi anlar ve yorumlar. | 5 | ||||||||||
3 | Kamu yönetiminde kullanılan bilgi teknolojilerini bilir. | 5 | ||||||||||
4 | Dünyada ve Türkiye´deki E-Devlet uygulamalarını bilir ve takip eder. | 5 | ||||||||||
5 | E- devlet kavram ve uygulamalarına eleştirel bir gözle bakabilir. | 5 | ||||||||||
6 | Kamu örgütlerinde bilgi yönetimi süreçlerini tanımlar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |