Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Devlet Borçları | MLY 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. TUNAHAN DEĞİRMENCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin esas amacı, devletlerin hangi nedenlerle borçlanmaya gittiklerinin ve yapılan bu borçlanmanın ekonomide meydana getirdiği etkilerin öğrencileri öğretilmesidir. Ayrıca, derste devlet borçlanmasının türleri, yönetimi, Türkiye’de iç borçlanma yöntemleri de öğrencilere öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Kamu Gelirleri ve Borçlanma, Vergiyle Borçlanma Arasındaki Farklar, Devlet Borçları İle Özel Borçlar Arasındaki Farklar, Devletin Borçlanma Nedenleri, Devlet Borçlanmasının Yasal Dayanağı, Devlet Borçlanmasının Sınırı, İsteğe Bağlı Borçlar, Zorunlu Borçlar, Kısa Vadeli Borçlar, Uzun Vadeli Borçlar, İç Borçlar, Dış Borçlar . |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Devlet borçlanması kavramı ve özellikleri | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Borçlanma nedenleri ve sınıflandırması | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Borçlanma çeşitleri | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kamu borç yönetimi | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Borç krizleri ve çözüm çabaları | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Uluslararası Mali Kuruluşlar | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet Borçlarına Giriş | |
2 | Devlet Borçlarının Genel Özellikleri | |
3 | Devlet Borçlarının Sınıflandırılması | |
4 | Türkiye’de İç Borçlanma Yöntemleri | |
5 | Türkiye’de İç Borçların Analizi | |
6 | Osmanlı Devletinin Dış Borçlanması | |
7 | Türkiye Cumhuriyeti’nin Dış Borçlanması | |
8 | Vize | |
9 | Kredi Derecelendirme Kuruluşları ve Kredi Değerliği Analizi | |
10 | Borçlanmada Çıkar Sorunu | |
11 | Kamu Borç Yönetimi ve Etkileri | |
12 | Borçlanmanın Ekonomik Etkileri | |
13 | Gelişmekte Olan Ülkelerin Dış Finansman İhtiyacı, Dünya Borç Krizi ve Çözüm Çabaları | |
14 | Uluslararası Mali Kuruluşlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahmet Ulusoy- Devlet Borçlanması |
Ders Kaynakları | Ahmet Ulusoy- Devlet Borçlanması |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Devlet borçlanması kavramı ve özellikleri | 5 | |||||||||||
2 | Borçlanma nedenleri ve sınıflandırması | 5 | |||||||||||
3 | Borçlanma çeşitleri | 5 | |||||||||||
4 | Kamu borç yönetimi | 5 | |||||||||||
5 | Borç krizleri ve çözüm çabaları | 5 | |||||||||||
6 | Uluslararası Mali Kuruluşlar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 6 | 7 | 42 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 295 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |