Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Ekonomisi | MLY 351 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitimin hizmetin kapsamı ve özelliklerini açıklar. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Eğitim hizmetinin bireysel ve toplumsal faydalarını açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Eğitimin işgücü piyasaları üzerindeki etkilerini kuramlar aracılığıyla açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Eğitim talebi ve arzını açıklar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
5 | Eğitim harcamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Eğitim finansmanı şekillerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
7 | Eğitimin, ekonomi ve kalkınma üzerindeki rolünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Eğitim alanında neoliberal politikaların etkisiyle meydana gelen fırsat eşitsizliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Yükseköğretimde performans esaslı finansmanı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | Yükseköğretim performans esaslı finansman ile diğer finansman yöntemleri arasındaki farklılıkları açıklar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomi ve eğitim ekonomisine yönelik temel kavramlar | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
2 | Eğitim hizmetinin gelişimi | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
3 | Eğitim hizmetinin dolaylı ve doğrudan faydaları | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
4 | Eğitim talebi | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
5 | Eğitim arzı | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
6 | İşgücü piyasası ve eğitim ekonomisi kuramları | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
7 | Eğitim alanında yaşanna eşitsizlikler | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
8 | Eğitim harcamaları | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
9 | Ara sınav | |
10 | Eğitm Finansmanı - 1 | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
11 | Eğitim finansmanı - 2 | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
12 | Eğitimin ekonomik büyüme ve kalkınmayla ilişkisi | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
13 | Yükseköğretimde performans esaslı finansman yönteminin teorik kapsamı | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
14 | Seçilmiş ülkelerde yükseköğretimde performans esaslı finansman yönteminin incelenmesi | Belirtilen kaynaklarda ilgili bölümlerin okunması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitimin hizmetin kapsamı ve özelliklerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Eğitim hizmetinin bireysel ve toplumsal faydalarını açıklar. | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Eğitimin işgücü piyasaları üzerindeki etkilerini kuramlar aracılığıyla açıklar. | ||||||||||||
4 | Eğitim talebi ve arzını açıklar. | ||||||||||||
5 | Eğitim harcamalarını açıklar. | ||||||||||||
6 | Eğitim finansmanı şekillerini açıklar. | ||||||||||||
7 | Eğitimin, ekonomi ve kalkınma üzerindeki rolünü açıklar. | ||||||||||||
8 | Eğitim alanında neoliberal politikaların etkisiyle meydana gelen fırsat eşitsizliklerini açıklar. | ||||||||||||
9 | Yükseköğretimde performans esaslı finansmanı açıklar. | ||||||||||||
10 | Yükseköğretim performans esaslı finansman ile diğer finansman yöntemleri arasındaki farklılıkları açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |