Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | EKO 207 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ÇİSEM BEKTUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sayısal verilerle düşünmesine ve sayıların arkasında yatanları anlayarak yorumlamasına yardımcı olmak |
Dersin İçeriği | Veri analiz etme yöntemilerini, sayısal verileri inceleyen kuram ve teknikleri, iktisadi endeksleri, ekonomik seri ve parametrelerinin yorumlanması, olasılık dağılımlarının tanıtılmasını ve bu bilgilerin iktisat, işletme gibi alanlarda kullanılmasını kapsar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistik Kavramı ve Tanımı | Anlatım, | |
2 | İstatistiğin Amacı ve Temel Kavramlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Veri Türleri, Sunumu ve Ölçümleri | Tartışma, Anlatım, | |
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri- Hassas Ortalamalar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama, | Gezi / Gözlem, Tartışma, Anlatım, | |
6 | Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Merkezi Eğilim Ölçüleri-Hassas Olmayan Ortalamalar | Gezi / Gözlem, Tartışma, Anlatım, | |
8 | Mod (Tepe Değer) ve Medyan (Ortanca) | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Merkezi Dağılım Ölçüleri: Değişim Aralığı, Çeyrek Ayrılış | Gezi / Gözlem, Tartışma, Anlatım, | |
10 | Kantiller: Kartil, Desil, Persantil, Varyans ve Standart Sapma | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, | |
11 | Çarpıklık ve Basıklık, Asimetri | Gezi / Gözlem, Tartışma, Anlatım, | |
12 | Eğilim Ölçüleri ve Kartillerle Asimetri, Değişim Katsayısı | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
13 | İndeksler: Basit ve Bileşik İndeksler | Gezi / Gözlem, Tartışma, Anlatım, | |
14 | İndeklerde baz dönemin değiştirilmesi | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
15 | Kesikli Değişken Dağılımlarına Giriş | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İstatistik Kavramı ve Tanımı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | İstatistiğin Amacı ve Temel Kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Veri Türleri, Sunumu ve Ölçümleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri- Hassas Ortalamalar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama, | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Merkezi Eğilim Ölçüleri-Hassas Olmayan Ortalamalar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Ara Sınav | |
9 | Merkezi Dağılım Ölçüleri: Değişim Aralığı, Çeyrek Ayrılış | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Kantiller: Kartil, Desil, Persantil, Varyans ve Standart Sapma | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Çarpıklık ve Basıklık, Asimetri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Eğilim Ölçüleri ve Kartillerle Asimetri, Değişim Katsayısı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | İndeksler: Basit ve Bileşik İndeksler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Sınav |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim Üyesinin Ders Notları |
Ders Kaynakları | Newbold, Paul, İktisatçılar ve İşletmeciler için İstatistik, Literatür yayınları, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | ||||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistik Kavramı ve Tanımı | ||||||||||||
2 | İstatistiğin Amacı ve Temel Kavramlar | ||||||||||||
3 | Veri Türleri, Sunumu ve Ölçümleri | ||||||||||||
4 | Merkezi Eğilim Ölçüleri- Hassas Ortalamalar | ||||||||||||
5 | Aritmetik Ortalama, Kareli Ortalama, | ||||||||||||
6 | Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama | ||||||||||||
7 | Merkezi Eğilim Ölçüleri-Hassas Olmayan Ortalamalar | ||||||||||||
8 | Mod (Tepe Değer) ve Medyan (Ortanca) | ||||||||||||
9 | Merkezi Dağılım Ölçüleri: Değişim Aralığı, Çeyrek Ayrılış | ||||||||||||
10 | Kantiller: Kartil, Desil, Persantil, Varyans ve Standart Sapma | ||||||||||||
11 | Çarpıklık ve Basıklık, Asimetri | ||||||||||||
12 | Eğilim Ölçüleri ve Kartillerle Asimetri, Değişim Katsayısı | ||||||||||||
13 | İndeksler: Basit ve Bileşik İndeksler | ||||||||||||
14 | İndeklerde baz dönemin değiştirilmesi | ||||||||||||
15 | Kesikli Değişken Dağılımlarına Giriş |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |