Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel Tasarım | SBF 476 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. CAN HACİOSMANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat eğitiminin değerleri içinde öğrenci yaratıcılığının geliştirilmesi yöntemlerinin verildiği anlatım ve uygulama ağırlıklı bir derstir. Doğa ile insan arasındaki ilişkileri, yaklaşımları çizgi, renk ve imge yorumları ile kavramsallaştırarak somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına geçiş yöntemleri, biçimlendirme bilgisi verilir. |
Dersin İçeriği | Nesne tanımlaması, nesnenin dış ve iç yapısının etüt edilmesi, nesnenin görüntüsünün deforme edilmesi, realiteden ayrıntının özetlenip yalınlaştırılması, sistematik deformasyon, ölçülü soyutlama, var olan doğallıktan uzaklaşılarak ruhsal gerçeğe ulaşarak kavramsal sanat çalışmaları yapmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğayı gözlemleyerek, organik ve inorganik objeleri çözümleyerek, gerçeğin kurgu düzenini öğrenir. | Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Doğa ile ilişkileri, yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimseyerek uygulama çalışmaları yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır ve ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir, yorumlayarak tasarlar. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratarak yerini belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsünde ki derinliği, ışığı, gölgeye farklı biçimde yansıtır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompozisyon teknikleri | |
2 | Kağıt üzerine desen çizimi | |
3 | Çizim tekniklerinin karşılaştırmasını yapmak | |
4 | Öğrenci resimleri üzerinde teknikleri göstermek | |
5 | Tuval üzerinde yağlı boya resim | |
6 | Tuval üzerinde yağlı boya resim | |
7 | Tuval üzerinde yağlı boya resim | |
8 | Resim sanatında soyutlama gereksinimi | |
9 | Modern resim sanatıyla 17. 18. yüzyıl resim sanatını kıyaslama | |
10 | Doğu ve batı sanatı farklılıklarının anlatımı | |
11 | Soyutlama denemeler | |
12 | Çağdaş sanat ve yeni medyanın anlatımı | |
13 | Soyutlama denemeler | |
14 | Soyutlama denemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Erinç, Sıtkı Resmin Eleştirisi Üzerine, Ütopya Yayınevi. İstanbul 2004; Worringer, Wilhelm Soyutlama ve Özdeşleyim. Remzi Kitabevi, İstanbul; Berger, John. Görme Biçimleri. Methis Ysyınları, İstanbul 2004; Tanilli, Server. Uygarlık Tarihi |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Doğayı gözlemleyerek, organik ve inorganik objeleri çözümleyerek, gerçeğin kurgu düzenini öğrenir. | ||||||||||||
2 | Doğa ile ilişkileri, yaklaşımları biçimlendirmeyi, kendi sanatsal çalışmasının temel kuralı olarak benimseyerek uygulama çalışmaları yapar. | ||||||||||||
3 | Somut gerçeklerden soyut bilgiler alanına, gerçeğin bilgisi ile ulaşır ve ifade eder. | ||||||||||||
4 | Gerçeği daha belirgin daha anlaşılır biçimi ile gösterir, yorumlayarak tasarlar. | ||||||||||||
5 | Değişik form ve imgelerle özel durumların açıklandığı yeni içerik ve biçimler yaratarak yerini belirler. | ||||||||||||
6 | Soyut stil ile getirdiği üçüncü boyut görüntüsünde ki derinliği, ışığı, gölgeye farklı biçimde yansıtır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|