Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ceza Hukuku | SBF 470 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERDAR GÜLENER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. İlknur Rabia SIRAKAYA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ceza hukuku ile ilgili temel bilgilerin öğrenciye kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Suç ve yaptırım hukukuna ve Türk ceza hukuku ile ilgili genel bilgiler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Suç ve Suçun unsurlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
2 | Kast ve Taksir kavramlarını tanımlar ve değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Kusurluluğu kaldıran sebepleri değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suç ve yaptırım hukukuna giriş | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | Türk Ceza Kanununun yer, zaman ve kişi bakımından uygulama alanı | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Cezalandırılabilme ve kovuşturma şartları, kriminal suç ve diğer hukuka aykırı fiiller | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | Suçun unsurlarına giriş; suçun kanuni unsuru, maddi unsur: hareket, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Suçun maddi unsuru olarak netice ve nedensellik bağı | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Hukuka aykırılık unsuru, hukuka uygunluk sebeplerinden kanun hükmünü yerine getirme ve meşru müdafaa | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | Diğer hukuka uygunluk sebepleri, bunlarda sınırın aşılması | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
8 | Manevi unsur (kusurluluk); kusur yeteneği, kusur yeteneğini etkileyen sebepler, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Arasınav | |
10 | Kast; kavram ve unsurları, kastın aranacağı zaman, kastın çeşitleri | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Taksir; tanımı ve unsurları, netice sebebiyle ağırlaşmış suçlar | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Kusurluluğu kaldıran sebepler (amirin emri,zorunluluk hali vd), haksız tahrik | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Yanılma ve sapma, suçun özel görünüş biçimleri; teşebbüs | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | Çok failli suçlar, iştirak, suçların içtimaı, | Belirtilen kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Suç ve Suçun unsurlarını bilir | ||||||||||||
2 | Kast ve Taksir kavramlarını tanımlar ve değerlendirir | ||||||||||||
3 | Kusurluluğu kaldıran sebepleri değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |