Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Vergi Denetimi | MLY 459 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CAHİT ŞANVER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CAHİT ŞANVER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan Faydalı, Arş. Gör. Tunahan Değirmenci |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilerin vergi denetimi alanında bilgilierini artırmaları ve gelir uzmanlığı, vergi müfettişliği gibi sınavlarda başarılı bakımından gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste Türkiyede vergi denetimi, vergi incelemesi süreci, vergi denetim elemanlarının denetim esnasında uyacakları kurallar, sorumluluklar ve hangi durumlarla karşılaşılacağı gibi konulara değinilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Denetime ilişkin kavramları, denetimin özelliklerini ve türlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Denetim tekniklerinin ve yöntemlerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Vergi denetim türlerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
4 | Türkiye´de en yoğun uygulanan vergi denetim türlerini kavrar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
5 | Vergi yoklaması ve incelemesi sürecinin ve sonuçlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
6 | Vergi Denetimi Örgütünü ve işleyişini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Denetimin Tanımı, Tarihçesi ve Türleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
2 | Denetim Teknikleri ve Yöntemleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | Türk Vergi Sisteminin Genel Görünümü ve Vergi Denetimi İle İlgili Genel Açıklamalar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | Bağımsız Denetim ve Yeminli Mali Müşavir Denetimi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | Vergi Denetiminde Yorum ve Delil Serbestisi | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | Yoklama | |
7 | Arasınav | |
8 | Yaygın ve Yoğun Denetim | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
9 | Vergi İncelemesi, Amacı, İşlevleri, Öteki Denetim Yöntemlerinden Farkı ve Türleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | Vergi İnceleme Süreci ve Vergi İnceleme Teknikleri | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | Arama/Aramalı İnceleme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | Vergi Denetimi Örgütü Hakkında Genel Açıklamalar | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | Vergi Denetim Kuruluşları | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | Genel değerlendirme | Belirtilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fazıl Tekin (2007), Vergi Denetimi, Seçkin Kitabevi, Ankara, ss. 236-248. |
Ders Kaynakları | Abdurrahman Akdoğan (2003), Türk Vergi Sistemi ve Uygulaması, Gazi Kitabevi, Ankara, ss. 41-81. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik ve mali gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
2 | Kamu ekonomisi, maliye teorisi, kamu kesiminin mali yönetimi ve denetimi ile bütçe teorisi ve uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
3 | Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları, vergi uyuşmazlıkları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
4 | Kamu harcamaları ve kamu borçlanması ile ilgili konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde maliye, hukuk, iktisat, işletme, muhasebe bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
10 | Maliye ve ekonomi alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Denetime ilişkin kavramları, denetimin özelliklerini ve türlerini açıklar | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Denetim tekniklerinin ve yöntemlerini karşılaştırır | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | Vergi denetim türlerini değerlendirir | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | Türkiye´de en yoğun uygulanan vergi denetim türlerini kavrar ve yorumlar | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | Vergi yoklaması ve incelemesi sürecinin ve sonuçlarını kavrar | 5 | 5 | 5 | |||||||||
6 | Vergi Denetimi Örgütünü ve işleyişini açıklar | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |