Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Dili II | TUR 102 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkçenin şekil yapısını bilir, imlâ-noktalama işaretlerini yerinde kullanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kitap okuma alışkanlığını kazanır, günlük gazete ve diğer süreli yayınları takip eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Türkçeyi doğru, güzel ve başarılı bir üslupla konuşur, kendini ifade edebilme yeteneği sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, | |
4 | Topluluk önünde sunum yapabilme becerisine sahip olur, bilgi ve düşüncelerini başkalarının anlayabileceği düzeyde ifade edebilir, etkili iletişimi kullanır. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sözlük ve yazım kılavuzu kullanma alışkanlığına sahip olur. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İnternet ve bilgisayar terimlerini bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
7 | Çevresinde sık olarak kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını bilir. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yazacağı akademik tezlerde (lisans, yüksek lisans ve doktora) Türk dilini tez yazım kuralları çerçevesinde kullanır. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
9 | Edebî ve bilimsel metinleri inceleyip not çıkarma becerisi kazanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkçenin şekil yapısını bilir, imlâ-noktalama işaretlerini yerinde kullanır. | |||||||||||
2 | Kitap okuma alışkanlığını kazanır, günlük gazete ve diğer süreli yayınları takip eder. | |||||||||||
3 | Türkçeyi doğru, güzel ve başarılı bir üslupla konuşur, kendini ifade edebilme yeteneği sahip olur. | |||||||||||
4 | Topluluk önünde sunum yapabilme becerisine sahip olur, bilgi ve düşüncelerini başkalarının anlayabileceği düzeyde ifade edebilir, etkili iletişimi kullanır. | |||||||||||
5 | Sözlük ve yazım kılavuzu kullanma alışkanlığına sahip olur. | |||||||||||
6 | İnternet ve bilgisayar terimlerini bilir. | |||||||||||
7 | Çevresinde sık olarak kullanılan yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını bilir. | |||||||||||
8 | Yazacağı akademik tezlerde (lisans, yüksek lisans ve doktora) Türk dilini tez yazım kuralları çerçevesinde kullanır. | |||||||||||
9 | Edebî ve bilimsel metinleri inceleyip not çıkarma becerisi kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|