Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Psikolojisi | ADA 258 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELÇUK NAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma hayatında insan faktörünün psikol-sosyal sorunlarını ele alarak iyileştirici teorik bilgiler ve öneriler getirmek |
Dersin İçeriği | İş, Çalışma Yaşamı ve İş Analizi, Personel Seçimi, Performans Değerlendirmenin Psikolojik Boyutu, İşe Güdülenme, Personel Eğitiminin Psikolojik Boyutları, İş çevresi Koşullarının Psikolojik Boyutları, Toplu Pazarlık Psikolojisi, Emeklilik ve İşsizlik Psikolojisi, Genel Değerlendirme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatı sorunlarını tespit edebilmek | Anlatım, | |
2 | Yönetici ve diğer çalışan davranışlarını inanç, değer ve tutum ağırlıklı olarak değerlendirebilmek | Anlatım, | |
3 | Bireysel ve çalışma hayatı stresini yönetmeyi açıklayabilmek | Anlatım, | |
4 | Motivasyon araçlarını etkin uygulayabilmek | Anlatım, | |
5 | Çatışma çözüm yöntemlerini aktarabilmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş, Çalışma Yaşamı ve İş Analizi | |
2 | Personel Seçimi | |
3 | Performans Değerlendirmenin Psikolojik Boyutu | |
4 | İşe Güdülenme ve İş Tatmini | |
5 | Personel Eğitimi ve Geliştirme | |
6 | İş Çevresinin Psikolojik Sonuçları | |
7 | Çalışma Yaşamında Çatışma ve Yönetimi | |
8 | İşsizlik Psikolojisi | |
9 | Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri | |
10 | Stres Nedenleri, Sonuçları, Yönetimi ve Çözümler | |
11 | Mobbing Nedenleri, Sonuçları, Yönetimi ve Çözümler | |
12 | Çalışma Hayatına İlişkin İnançlar, Değerler ve Tutumlar | |
13 | İşe Yeni Başlamanın Getirdiği Sorunlara Yönelik Çözümler | |
14 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi, Çalışma Hayatı ve Çalışan İnsan |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çalışma hayatı sorunlarını tespit edebilmek | |||||||||||
2 | Yönetici ve diğer çalışan davranışlarını inanç, değer ve tutum ağırlıklı olarak değerlendirebilmek | |||||||||||
3 | Bireysel ve çalışma hayatı stresini yönetmeyi açıklayabilmek | |||||||||||
4 | Motivasyon araçlarını etkin uygulayabilmek | |||||||||||
5 | Çatışma çözüm yöntemlerini aktarabilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |