Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlanabilir Denetleyiciler | ADA 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHSİN ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci, mikrodenetleyici vs SBC kavramlarını, bunların avantaj ve dezavantajlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Arduino nedir, çeşitleri nelerdir? Arduino modellerinin farkları, amaca uygun Ardunio seçmeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Arduino Uno platformunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Arduino programlama dilini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Arduino ile sayısal giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Arduino ile analog giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Sensör nedir, dönüştürücü nedir bilir, bunların Arduino ile kullanılmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Arduino kullanılarak aritmetik ve mantık işlemlerinin gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Arduino ile display yönetimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Arduino ve haberleşme protokolleri ve Arduino ile EEPROM kullanımını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlanabilir Denetleyicilere Giriş ve Önemi | |
2 | Arduino Mikrodenetleyiciler, Arduino Çeşitleri, Arduino Seçimi | |
3 | Arduino UNO Platformu ve Bileşenleri | |
4 | Arduino IDE Programlama Arayüzü Kurulumu ve Tanıtımı | |
5 | Arduino Programlama Dili ve İlk Uygulama | |
6 | Arduino Sayısal Giriş/Çıkış İşlemleri ve Uygulaması | |
7 | Arduino Analog Giriş/Çıkış İşlemleri ve Uygulaması | |
8 | Arduino Aritmetik ve Mantık İşlemleri ve Uygulaması | |
9 | Arduino LCD Display İşlemleri ve Uygulaması | |
10 | Öğrenilenler kullanılarak işe yarar programlar yazıp açıklamalı anlatımı | |
11 | VİZE | |
12 | Arduino Haberleşme İşlemleri | |
13 | Arduino Sensör Modülleri ve Uygulaması | |
14 | Arduino Uygulama Örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mikroişlemci, mikrodenetleyici vs SBC kavramlarını, bunların avantaj ve dezavantajlarını bilir | |||||||||||
2 | Arduino nedir, çeşitleri nelerdir? Arduino modellerinin farkları, amaca uygun Ardunio seçmeyi bilir | |||||||||||
3 | Arduino Uno platformunu bilir | |||||||||||
4 | Arduino programlama dilini bilir | |||||||||||
5 | Arduino ile sayısal giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | |||||||||||
6 | Arduino ile analog giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | |||||||||||
7 | Sensör nedir, dönüştürücü nedir bilir, bunların Arduino ile kullanılmasını bilir | |||||||||||
8 | Arduino kullanılarak aritmetik ve mantık işlemlerinin gerçekleştirebilir | |||||||||||
9 | Arduino ile display yönetimini bilir | |||||||||||
10 | Arduino ve haberleşme protokolleri ve Arduino ile EEPROM kullanımını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |