Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | ATA 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HALUK SELVİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atatürk’ün eserleri incelenmek suretiyle Cumhuriyetin temel nitelikleri, elde edilen kazanımları anlatılarak Atatürk ilkelerinin değerini kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | 21. Yüzyıl’da Türklerin durumunu kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Atatürk’ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği ve amacı | |
2 | Yenilik ve benzeri kavramlar | |
3 | Osmanlı Devleti’nin yapısı ve çözülme sebepleri | |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | |
5 | Osmanlı Devleti’nde Meşruti gelişmeler ve entellektüel hareketler | |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | |
7 | İttihat ve Terakki Partisinin yönetimi ve devletin son aşaması | |
8 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | |
12 | Mustafa Kemal Paşa’nın fikirleri ve Anadolu’ya geçişi | |
13 | Kongreler Dönemi (Amasya Görüşmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri) | |
14 | İstanbul’un işgali, Türk halkının tepkisi ve diğer önemli gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ |
Ders Kaynakları | 1. Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967. 2. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990. 3. Mehmet Alpargu-İsmail Özçelik-Nuri Yavuz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2003. 4. “Atatürk” maddesi, İslam Ansiklopedisi, Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1990. 5. Atatürk İnkılabı, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990. 6. Atatürkçülük, I, II, III, Genelkurmay Başkanlığı, Ankara, 1983. 7. Ergün Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir, 1987. 8. Meclis-i Mebusan Zabıt Cerideleri 9. Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Ceridesi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları tanımış olmak | |||||||||||
2 | Osmanlı devletinde yenilik hareketlerini kavramış olmak | |||||||||||
3 | Atatürk ilkelerinin tarihi temellerini kavramış olmak | |||||||||||
4 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını iyi bir şekilde kavramış olmak | |||||||||||
5 | 21. Yüzyıl’da Türklerin durumunu kavramış olmak | |||||||||||
6 | Atatürk’ün Cumhuriyet ve barış anlayışını kavramış olmak | |||||||||||
7 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını kavrar | |||||||||||
8 | Cumhuriyetin değerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |