Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal Elektronik | EEP 221 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Analog ve sayısal kavramlarını tanıtmak, sayı sistemlerini açıklamak, kodlama ile ilgili kavramları vermek, Boolean Matematiği kurallarını açıklamak, Lojik kapı devrelerini tanıtarak kullanımlarını öğretmek, Bileşik lojik devrelerin tasarımını kavratmak. Multivibratörler ve Flip Floplar ile ilgili temel kavramları öğretmek. |
Dersin İçeriği | Analog ve Sayısal Kavramları, Sayı Sistemleri Kodlama ve Kod Sistemleri, oolean Kuralları ve Lojik İfadelerin Sadeleştirilmesi Temel Mantık Kapıları, Lojik Kapılar ile Lojik Devre Uygulamaları, Karnaugh Haritaları Çoklayıcılar - Veri Seçiciler (Multiplexers - Data Selector) Azlayıcılar-Veri Dağıtıcılar (Demultiplexers) Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri Multivibratör ve Flip Floplar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Analog ve Sayısal Kavramlarını bilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Sayı sistemleri tanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kodlama yöntemlerini bilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Boolean Kurallarını bilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Lojik Devre Uygulamaları gerçekleştirebilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analog ve Sayısal Kavramları | Ders Notu |
2 | Sayı Sistemleri | Ders Notu |
3 | Kodlama ve Kod Sistemleri | Ders Notu |
4 | Boolean Kuralları ve Lojik İfadelerin Sadeleştirilmesi | Ders Notu |
5 | Temel Mantık Kapıları | Ders Notu |
6 | Temel Mantık Kapıları ile Lojik Devre Uygulamaları-I | Ders Notu |
7 | Temel Mantık Kapıları ile Lojik Devre Uygulamaları-II | Ders Notu |
8 | Karnaugh Haritaları | Ders Notu |
9 | Karnaugh Haritaları ile Lojik Devre Uygulamaları | Ders Notu |
10 | Çoklayıcılar - Veri Seçiciler | Ders Notu |
11 | Azlayıcılar-Veri Dağıtıcılar | Ders Notu |
12 | Karşılaştırıcı ve Aritmetik İşlem Devreleri | Ders Notu |
13 | Multivibratör ve Flip Floplar-I | Ders Notu |
14 | Multivibratör ve Flip Floplar-II | Ders Notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Analog ve Sayısal Kavramlarını bilir. | |||||||||||
2 | Sayı sistemleri tanır. | |||||||||||
3 | Kodlama yöntemlerini bilir. | |||||||||||
4 | Boolean Kurallarını bilir. | |||||||||||
5 | Lojik Devre Uygulamaları gerçekleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |