Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler | ADA 237 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kurum içi ve kültürler arası halkla ilişkiler kavramını öğrenmek, imaj yönetimi, kriz yönetimi ve risk iletişimi ile sorun yönetimini kavramak, marka iletişimi, sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetiminin yanında tüm bu konularla ilgili etik bilgilerine sahip olmak. |
Dersin İçeriği | Halklal İlişkiler kavramı ile kurum içi ve kurumlar arası tanımları, imaj yönetimi, kriz yönetimi, risk iletişimi ve sorun yönetimi, kamuda halkla ilişkiler, marka iletişimi, kurumsal sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetimi, sosyal medya yönetimi ve etik ilkeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş | |
2 | Kurum İçi Çalışan İlişkileri ve Halkla İlişkiler | |
3 | Kurumlar ve Kültürlerarası İletişim ve Halkla İlişkiler | |
4 | Stratejik Karar Alma ve Halkla İlişkiler | |
5 | İmaj Yönetimi | |
6 | Kriz Yönetimi, Risk İletişimi ve Sorun Yönetimi | |
7 | Kamuda Halkla İlişkiler | |
8 | Halkla İlişkilerde İlişki Yönetimi | |
9 | Marka İletişimi ve Yönetimi | |
10 | Halkla İlişkiler kapsamında Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk | |
11 | Etkinlik Yönetimi | |
12 | Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya Yönetimi | |
13 | Halkla İlişkiler Yazarlığı | |
14 | Halkla İlişkiler ve Etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|