Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bakım ve Arıza Analizi | ADA 220 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MEHMET ONUR YAĞIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ölçme ve arıza tespit mantığını kavramak, bakım onarım yapabilmek |
Dersin İçeriği | Ölçü aletlerini ve test cihazlarını kullanarak arıza tespiti ve bakım |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme terim ve kavramlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Birim sistemlerini bilir ve birim dönüşümlerini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Ölçü cihazlarını tanır ve kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Arızaları tespit mantığını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Elektrik elemanları tanır, sembollerini bilir ve devre çizimlerini okur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Korumanın gerekliliğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş güvenliği ve bakım felsefesi | |
2 | Bakım türleri ve bakımın belgelendirilmesi | |
3 | Elektrik - elektronik devre elemanları ve elektrik motorları | |
4 | Elektronik laboratuar ortamı ve arıza bulmak için temel bilgiler | |
5 | Arıza bulmada uygun cihaz ve aletlerin kullanılması | |
6 | Arıza izolasyonu, arıza tespiti ve arıza bulma prensipleri | |
7 | Analog elektronik malzemeler ve testleri (Direnç ve Türleri,Kondansatör ve Bobin) | |
8 | Analog elektronik malzemeler ve testleri (Diyot, Röle Testleri) | |
9 | Analog elektronik malzemeler ve testleri (Tranzistor, Mosfet, Tristör ve Triyak) | |
10 | Güç kaynaklarında arıza tespiti ve doğrultucu devreler | |
11 | Opamp ve 555 entegre türlerinin testleri | |
12 | Arızalı elektronik malzemenin belirlenmesi | |
13 | Elektrik motorları, şalterler, panolar ve sürücü devreler ve arızaları | |
14 | Hidrolik-Pnömatik elemanlar ve arızaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Dersin internet sayfası üzerindeki içerikler |
Ders Kaynakları | [2] PASTACI, Halit, "Elektrik ve Elektronik Ölçme", Istanbul, 1996. [3] GERÇEK, Cihan, "Her Yönüyle Enstrümantasyon ve Ölçme", Era Bilgi Sistemleri Yayınları, 2001. [4] NACAR, Mahmut, "Elektronik Ölçme Tekniği ve İş Güvenliği", 2003. [5] PARR, E. A.,Endüstriyel Kontrol El Kitabı, Cilt II,MEB Yayınları, 2002 [6] YÜCEL, M. Ergün, Endüstriyel Elektrik, İstanbul, 2002. [7] ALERIC, Walter, Elektrik Motorlarının Kontrolü, YÖK yayını, Ankara,1993 [8] ÜRGÜPLÜ, Zafer, Elektrobank, Ankara,2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | X | |||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme terim ve kavramlarını bilir | |||||||||||
2 | Birim sistemlerini bilir ve birim dönüşümlerini yapar | |||||||||||
3 | Ölçü cihazlarını tanır ve kullanır | |||||||||||
4 | Arızaları tespit mantığını bilir | |||||||||||
5 | Elektrik elemanları tanır, sembollerini bilir ve devre çizimlerini okur | |||||||||||
6 | Korumanın gerekliliğini kavrar | |||||||||||
7 | Elektrikli araç - gereçlerin arızalarını tanır | |||||||||||
8 | Elektronik araç - gereçlerin arızalarını tanır | |||||||||||
9 | Hidrolik - Pnömatik devre elemanlarının arızalarını tanır | |||||||||||
10 | Bakım - onarım ve koruyucu bakımın önemini kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |