Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Java Programlama BTP 201 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SİNAN İLYAS
Dersi Verenler Öğr.Gör. SİNAN İLYAS,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Programlama temel kavramlarını öğrenmek, Java dilini kullanarak nesne yönelimli programlama tekniklerini öğrenmek, Grafik arayüz (GUI) geliştirmeyi öğrenmek, Java dili ile dosya ve veritabanı uygulamaları geliştirmek
Dersin İçeriği Nesne yönelimli programlama ve temel programlama kavramları, Java veri tipleri ve operatörleri, Java ile basit giriş-çıkış işlemleri, Diziler, Kontrol yapıları (döngüler ve seçimli yapılar), Java ile string işlemler, Arama ve sıralama algoritmaları, Applet kavramı, GUI tasarımı, Grafik nesneleri ve uygulamaları ( Java 2D API), Java ile dosyalama ve veritabanı işlemleri
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Programlama temel kavramlarını (program,derleyici,yorumlayıcı gibi) bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
2 Java programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve diğer dillerden farkını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
3 Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir Anlatım, Soru-Cevap,
4 Java dili ile değişken tanımlama, Java veri tipleri ve operatörlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
5 Basit giriş-çıkış (klavyeden bilgi girişi, ekrana yazdırma) işlemlerini yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
6 Döngü komutlarını, karar yapılarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
7 Java ile tek ve çift boyutlu dizileri tanımlayabilir ve dizilerle işlemler gerçekleştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
8 Arraylist ile dinamik dizi tanımlayabilir ve string işlemleri gerçekleştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
9 Java ile alt porgram(void yöntem), fonksiyon tanımlamaları yapabilir Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap,
10 Arama sıralama algoritmalarını kullanarak java ile programlar gerçekleştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
11 Applet kavramını bilir, java ile applet oluşturabilir, grafiksel kullanıcı arayüzü gerçekleştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
12 Grafik sınıf ve nesnelerini kullanarak grafiksel çizimler yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
13 Java ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel kavramlar (program, derleyici, yorumlayıcı, vs.), programlama dilleri ve Java dilinin diğer programlama dillerinden farkı, Java programlama dilinin yapısı
2 Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlar (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism kavramları)
3 Değişkenler, değişken tanımlama kuralları, veri tipleri, çıkış (escape) karakterleri
4 Operatörler (aritmetiksel, mantıksal, karşılaştırma, bit işlem, vs.) ve öncelik sıraları
5 Seçimli (karar) yapılar (if, if-else, switch-case deyimleri)
6 Döngüler (for, while, do-while , break, continue, return deyimleri)
7 Hata yakalama, istisna yönetimi, matematiksel fonksiyonlar
8 Diziler (dizi tanımlama, tek boyutlu diziler, çift boyutlu diziler)
9 Koleksiyonlar ve dinamik diziler
10 Applet kavramı ve Java ile applet oluşturma, grafik nesneleri ve uygulamaları (doğru, dikdörtgen, daire, yay, çokgen çizimi, resim yükleme, font, renk işlemleri, Java 2D API)
11 Grafiksel kullanıcı arayüzü (GUI) tasarımı (JButton, Jlabel, JRadioButton, JCheckBox, JList, ve bu bileşenlerin olay yönetimi)
12 Olaylar (events) ve dinleyici (listener) metotları
13 Java ile veritabanı uygulamaları
14 Temel SQL sorguları
Kaynaklar
Ders Notu [1]Bülent Çobanoğlu, Java ile Programlama ve Veri Yapıları, Pusula Yayıncılık, 2008
Ders Kaynakları [2]By H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc. Java How to Program, Sixth Edition, Prentice Hall, 2004, ISBN-10 0-13-148398-6
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
4 Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak.
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak
11 Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Programlama temel kavramlarını (program,derleyici,yorumlayıcı gibi) bilir
2 Java programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve diğer dillerden farkını bilir
3 Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir
4 Java dili ile değişken tanımlama, Java veri tipleri ve operatörlerini bilir
5 Basit giriş-çıkış (klavyeden bilgi girişi, ekrana yazdırma) işlemlerini yapabilir
6 Döngü komutlarını, karar yapılarını bilir
7 Java ile tek ve çift boyutlu dizileri tanımlayabilir ve dizilerle işlemler gerçekleştirebilir
8 Arraylist ile dinamik dizi tanımlayabilir ve string işlemleri gerçekleştirebilir
9 Java ile alt porgram(void yöntem), fonksiyon tanımlamaları yapabilir
10 Arama sıralama algoritmalarını kullanarak java ile programlar gerçekleştirebilir
11 Applet kavramını bilir, java ile applet oluşturabilir, grafiksel kullanıcı arayüzü gerçekleştirebilir
12 Grafik sınıf ve nesnelerini kullanarak grafiksel çizimler yapabilir
13 Java ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5