Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknolojinin Bilimsel İlkeleri | ADA 115 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Temel matematik dersini almış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLTEKİN BÜYÜKŞENGÜR, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Gültekin BÜYÜKŞENGÜR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin çevrelerinde gelişen fiziksel olayları daha iyi anlayabilmelerini, yorumlayabilmelerini ve gelişen teknolojiye adapte olabilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Birim Sistemleri, Vektörler ve Vektörlerle İşlemler, Kuvvet kavramı ve kuvvetlerle işlemler, Moment ve Denge kavramı, Moment işlemleri, Kütle ve Ağırlık Kavramı, İki boyutta Ağırlık merkezi ve konum hesaplamaları. Yapı Sistemleri; Kirişler, Mesnetler, Bağlar ; Mesnet Reaksiyonları hesaplama yöntemleri, Denge denklemlerinin oluşturulması, Kesit tesirleri, düzlem taşıyıcı sistemlerin bağ kuvvetleri, kafes ve çubuk sistemlerin kuvvetleri, Kesme kuvveti ve Moment Diyagramları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel fizik dönüşümlerini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Temel fizik kurallarını kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Endüstride kullanılan malzemeleri tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Endüstride kullanılan malzemeleri tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerinden yararlanarak modellenmiş üretim ve taşıma sistemlerini gözlemleyerek bu dersteki ilkeler ışığında teorik ile pratiği birleştirme yeteneği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerinden yararlanarak modellenmiş üretim ve taşıma sistemlerini gözlemleyerek bu dersteki ilkeler ışığında teorik ile pratiği birleştirme yeteneği | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Fiziksel olayları analiz edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | Fiziksel olayları analiz edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
9 | Modelleme yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
10 | Modelleme yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Mühendislik problemleriyle ilgili endüstriyel uygulamaları tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
12 | Mühendislik problemleriyle ilgili endüstriyel uygulamaları tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
13 | Malzeme, statik, mekanik, akışkanlar, dalga yayınımı, elektrik ve manyetizma konularında temel bilgileri kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
14 | Malzeme, statik, mekanik, akışkanlar, dalga yayınımı, elektrik ve manyetizma konularında temel bilgileri kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Fiziksel Büyüklükler, Birim sistemleri ve dönüşümler, Temel kavramlar) | |
2 | Malzeme Bilgisi I (Malzemelerin Mekanik Özellikleri, Malzemelerde Çekme ve Basma Gerilmeleri) | |
3 | Malzeme Bilgisi II (Malzemelere Ortam Etkisi (Kimyasal Korozyon, Elektrokimyasal/Galvanik Korozyon) | |
4 | Statik I (Temel Prensip ve Kavramlar, Vektörler) | |
5 | Statik II (Kuvvet, Moment, Denge) | |
6 | Statik III (Kütle Ve Ağırlık Kavramı,Yoğunluk Ve Özgül Ağırlık, Kirişler, Yük Ve Mesnet Çeşitleri, Mesnetler Ve Mesnet Reaksiyonları) | |
7 | Dinamik I (Dinamik Ve Temel Kavramlar, Konum Ve Yerdeğiştirme, Hız) | |
8 | Dinamik II (İvme, Newton´un Hareket Kanunları, Sürtünmeli Yüzeylerde Hareket) | |
9 | Enerji ve türleri (İş-Güç-Enerji) | |
10 | Elektrik Ve Manyetizma , Uygulamalar ve arasınav | |
11 | Mekanik ve Elektromanyetik dalga hareketi (Işığın yansıması ve kırılması) | |
12 | Akışkanlarda basınç (Basınç, tanımlar ve kanunlar, Sıvı ve gaz basınçlarının ölçülmesi) | |
13 | Elektrik ve Manyetizma | |
14 | Elektrik ve Manyetizma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]Teknolojinin Bilimsel İlkeleri ; SAÜ ADAMYO e-kitabı |
Ders Kaynakları | [2]Mühendisler için Mekanik - Statik ve Mukavemet, Prof.Dr.Mehmet H.Omurtag, Nobel Yayın Dağıtım,2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel fizik dönüşümlerini kavrayabilme | |||||||||||
2 | Temel fizik kurallarını kavrayabilme | |||||||||||
3 | Endüstride kullanılan malzemeleri tanıyabilme | |||||||||||
4 | Endüstride kullanılan malzemeleri tanıyabilme | |||||||||||
5 | Çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerinden yararlanarak modellenmiş üretim ve taşıma sistemlerini gözlemleyerek bu dersteki ilkeler ışığında teorik ile pratiği birleştirme yeteneği | |||||||||||
6 | Çevremizde gelişen fiziksel hadiseleri ve fizik prensiplerinden yararlanarak modellenmiş üretim ve taşıma sistemlerini gözlemleyerek bu dersteki ilkeler ışığında teorik ile pratiği birleştirme yeteneği | |||||||||||
7 | Fiziksel olayları analiz edebilme | |||||||||||
8 | Fiziksel olayları analiz edebilme | |||||||||||
9 | Modelleme yapabilme | |||||||||||
10 | Modelleme yapabilme | |||||||||||
11 | Mühendislik problemleriyle ilgili endüstriyel uygulamaları tanıma | |||||||||||
12 | Mühendislik problemleriyle ilgili endüstriyel uygulamaları tanıma | |||||||||||
13 | Malzeme, statik, mekanik, akışkanlar, dalga yayınımı, elektrik ve manyetizma konularında temel bilgileri kavrama | |||||||||||
14 | Malzeme, statik, mekanik, akışkanlar, dalga yayınımı, elektrik ve manyetizma konularında temel bilgileri kavrama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 286 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |