Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik | MAT 113 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematiğin mesleki anlamdaki önemini kavratarak, önlisans programlarını tamamlayabilmesi için gerekli matematiksel altyapıyı sağlamak. |
Dersin İçeriği | Sayılar, cebir, denklemler ve eşitsizlikler, fonksiyonlar, logaritma, lineer denklem sistemleri ve matrisler, türev, integral |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küme kavramı ve özelliklerini açıklayarak küme işlemleri ile ilgili problemleri çözer. Sayılar kümelerine ilişkin problemleri çözer. Reel sayılardaki aralıkları ve sıralamaları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Rasyonel sayılarda verilen dört işlem ve sıralama problemlerini çözer. Ondalık kesirlerle işlemleri yapar, devirli ondalık sayılardaki ve çok büyük- çok küçük sayılardaki dönüşümleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Üslü- köklü sayılarla işlemler yapar, üslü-köklü denklem ve eşitsizliklerle ilgili problemleri çözer. Mutlak değer ile işlemler yapar, mutlak değerli eşitsizlikler problemlerini çözer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Sabit ve Değişken kavramını, nicelikleri, sayıları bilir, harflerle ifade eder. Çarpanlara ayırma yöntemlerini kullanarak ilgili problemleri çözer. Polinom çeşitleri ve polinomlarda dört işlem ile ilgili problemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Kesirleri özdeşlikleri kullanarak çarpanlarına ayırıp sadeleştirir, rasyonel denklem problemlerini çözer. Oran ve orantı özelliklerini ilgili problemlere uygular, ortalamalarla ile ilgili hesaplamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | 1. dereceden bir bilinm.ve çok bilinm.denklem çözümlerini gerçekleştirir. 2. dereceden bir bilinm. denklemin köklerini gösterir, kök-katsayı ilişkisini yorumlar. 1. dereceden bir bilinm.eşitsizliklerle ilgili problemleri çözer, bir bilinm. 2. derecede v | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | Bir fonksiyonun tanım ile değer kümelerini bulur. Fonksiyon çeşitleri ile ilgili problemleri çözer. Fonksiyonlarla dört işlem yapar, bir fonksiyonun tersini bulur, bileşke işlemlerini fonksiyona uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | Fonksiyon konusundaki temel özellikleri yorumlayarak doğrusal ve doğrusal olmayan fonksiyonlara ilişkin grafik problemlerini çözer. Verilen ikinci dereceden bir fonksiyon ile grafiğinin ilişkisini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | Üstel fonk. kavrayarak ilgili problemleri çözer, üstel fonk. grafiklerini yorumlar. Log. fonk.un üstel fonk.nun tersi olduğunu ilişkilendirir. Log. Fonk. grafiklerini yorumlar. Üstel ve log. denklem- eşitsizlik problemleri çözer, log. Alan hesabı yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
10 | Bir ve iki bilinmeyenli lineer denklemleri çözebilme, İki Bilinmeyenli lineer denklem sistemlerinin çözebilme ve grafiklerini çizebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
11 | Matris kavramını öğrenebilme, Bir matrisin boyutunu ve adlandırılışını kavrayabilme, Uygun matrisler arasında toplama, çıkarma.çarpma ve bir skalerle çarpma işlemlerini yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
12 | Türev kavramı kavrayabilme, çeşitli tipteki fonksiyonların türevlerini bulabilme, Yüksek mertebeden türev alabilme, Türevin geometrik yorumunu yapabilme, Türevi Mesleki alanlarda kullanabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
13 | İntegral kavramını kavrayabilme, Çeşitli tipte fonksiyonların integralini alabilme, belirli İntegrali kavrayabilme, İntegralin mesleki uygulamalarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
14 | |||
15 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler | |
2 | Sayılar | |
3 | Sayılar | |
4 | Cebir | |
5 | Cebir | |
6 | Denklemler Ve Eşitsizlikler | |
7 | Fonksiyonlar | |
8 | Fonksiyonlar | |
9 | Logaritma | |
10 | Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisler | |
11 | Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisler | |
12 | Türev | |
13 | Türev | |
14 | İntegral |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ders Notları, Esrin PALAS BOZKURT 2010-2011 |
Ders Kaynakları | [2] Frank Ayres, Calculus Schaums Outline Series, 1979 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küme kavramı ve özelliklerini açıklayarak küme işlemleri ile ilgili problemleri çözer. Sayılar kümelerine ilişkin problemleri çözer. Reel sayılardaki aralıkları ve sıralamaları yorumlar. | |||||||||||
2 | Rasyonel sayılarda verilen dört işlem ve sıralama problemlerini çözer. Ondalık kesirlerle işlemleri yapar, devirli ondalık sayılardaki ve çok büyük- çok küçük sayılardaki dönüşümleri yapar. | |||||||||||
3 | Üslü- köklü sayılarla işlemler yapar, üslü-köklü denklem ve eşitsizliklerle ilgili problemleri çözer. Mutlak değer ile işlemler yapar, mutlak değerli eşitsizlikler problemlerini çözer | |||||||||||
4 | Sabit ve Değişken kavramını, nicelikleri, sayıları bilir, harflerle ifade eder. Çarpanlara ayırma yöntemlerini kullanarak ilgili problemleri çözer. Polinom çeşitleri ve polinomlarda dört işlem ile ilgili problemleri çözer. | |||||||||||
5 | Kesirleri özdeşlikleri kullanarak çarpanlarına ayırıp sadeleştirir, rasyonel denklem problemlerini çözer. Oran ve orantı özelliklerini ilgili problemlere uygular, ortalamalarla ile ilgili hesaplamaları yapar. | |||||||||||
6 | 1. dereceden bir bilinm.ve çok bilinm.denklem çözümlerini gerçekleştirir. 2. dereceden bir bilinm. denklemin köklerini gösterir, kök-katsayı ilişkisini yorumlar. 1. dereceden bir bilinm.eşitsizliklerle ilgili problemleri çözer, bir bilinm. 2. derecede v | |||||||||||
7 | Bir fonksiyonun tanım ile değer kümelerini bulur. Fonksiyon çeşitleri ile ilgili problemleri çözer. Fonksiyonlarla dört işlem yapar, bir fonksiyonun tersini bulur, bileşke işlemlerini fonksiyona uygular. | |||||||||||
8 | Fonksiyon konusundaki temel özellikleri yorumlayarak doğrusal ve doğrusal olmayan fonksiyonlara ilişkin grafik problemlerini çözer. Verilen ikinci dereceden bir fonksiyon ile grafiğinin ilişkisini yorumlar. | |||||||||||
9 | Üstel fonk. kavrayarak ilgili problemleri çözer, üstel fonk. grafiklerini yorumlar. Log. fonk.un üstel fonk.nun tersi olduğunu ilişkilendirir. Log. Fonk. grafiklerini yorumlar. Üstel ve log. denklem- eşitsizlik problemleri çözer, log. Alan hesabı yapar. | |||||||||||
10 | Bir ve iki bilinmeyenli lineer denklemleri çözebilme, İki Bilinmeyenli lineer denklem sistemlerinin çözebilme ve grafiklerini çizebilme | |||||||||||
11 | Matris kavramını öğrenebilme, Bir matrisin boyutunu ve adlandırılışını kavrayabilme, Uygun matrisler arasında toplama, çıkarma.çarpma ve bir skalerle çarpma işlemlerini yapabilme | |||||||||||
12 | Türev kavramı kavrayabilme, çeşitli tipteki fonksiyonların türevlerini bulabilme, Yüksek mertebeden türev alabilme, Türevin geometrik yorumunu yapabilme, Türevi Mesleki alanlarda kullanabilme | |||||||||||
13 | İntegral kavramını kavrayabilme, Çeşitli tipte fonksiyonların integralini alabilme, belirli İntegrali kavrayabilme, İntegralin mesleki uygulamalarını yapabilme | |||||||||||
14 | ||||||||||||
15 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Kısa Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|