Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalışma Alanlarında Güvenlik II | ISG 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. DAVUT KİRACIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşyerlerinde havalandırma ve iklimlendirme konularında, kapalı alanlarda, yüksekte, inşaat ve maden işlerinde yapılan çalışmalarda ortaya çıkabilecek riskleri ve bunlara karşı alınması gereken önlemleri öğrenmelerine yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Ortam havasının özellikleri, havalandırmanın genel prensipleri, havalandırma ve hava ihtiyacı, doğal, lokâl veya genel havalandırma, işyerlerinde iklimlendirme, kapalı ve dar alanlarda havalandırma, patlama ve yangın aydınlatma, çalışma sistemi (ön izin, ölçüm, gözetleme), kullanılacak iş ekipmanları, yüksekte çalışanların toplu ve bireysel korunması, çalışma platformu, seyyar merdivenler, halatlar ve iskeleler, yapı işleri ve projeler, sağlık ve güvenlik planı, yapı alanları için asgari sağlık ve güvenlik koşulları, kazı işleri, kalıp işleri, iskeleler, yol, tünel, baraj, bina, köprü yapımı, gemi inşa ve gemi söküm işleri, yeraltı ve yerüstü maden işletmeleri, sondaj ile maden çıkarılan işletmeler, yerüstü madenlerde çalışmalar, maden işletmelerinde kullanılan makineler ve özellikleri, tozla mücadele, madenlerde havalandırma, grizu ve toz patlamaları, delme, patlatma, madenlerde göçükler, toprak kayması ve su baskınları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ortam havasının özelliklerini, havalandırmanın genel prensiplerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Doğal, lokâl veya genel havalandırma özellikletini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yüksekte çalışanların toplu ve bireysel korunmasını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Merdivenler, halatlar ve iskelelerde yapılan işlerde iş güvenliğini sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Yeraltı ve yerüstü maden işletmelerinde iş güvenliği önlemlerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Havalandırma - İklimlendirme Sistemleri ve GÜvenlik | |
2 | Havalandırma - İklimlendirme Sistemleri ve GÜvenlik | |
3 | Havalandırma - İklimlendirme Sistemleri ve GÜvenlik | |
4 | Kapalı ve Dar Alanlarda Çalışmalarda Güvenlik | |
5 | Kapalı ve Dar Alanlarda Çalışmalarda Güvenlik | |
6 | Yapı İşlerinde Sağlık ve Güvenlik | |
7 | Yapı Alanlarındaki Özel Asgari Şartlar | |
8 | Yapı Alanlarındaki Özel Asgari Şartlar | |
9 | Kazma, Yıkma ve Kalıp İşleri | |
10 | Maden İşlerinde Sağlık ve Güvenlik | |
11 | Yeraltı Maden İşlerinde Sağlık ve Güvenlik | |
12 | Yeraltı Maden İşlerinde Sağlık ve Güvenlik | |
13 | Yeraltı Maden İşlerinde Sağlık ve Güvenlik | |
14 | Yerüstü Maden İşletmelerinde ve Sondaj İşlerinde Sağlık ve Güvenlik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
16 | Acil durum ve afet olayları için problem kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
17 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistemin parçası olma, yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
18 | Acil durum ve afet olaylarına müdahale operasyonlarına hazırlık, tatbikat, modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında bilgi | ||||||
19 | Zarar azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme aşamalarında gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
20 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
21 | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
22 | Risk yönetimi ve kriz yönetimi aşamalarında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
23 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
24 | Acil durum ve afet yönetimi alanında gerekli duyarlılığa sahip olma ve bu alanlarda öncü olabilme | ||||||
25 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
26 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
27 | Alanda uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
28 | lanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
29 | Alan ile ilgili uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
30 | Risk yönetimi, tehlike analizi ve olay yeri yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
31 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; saha ve masa başı uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
32 | Saha uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve sahaya yansıyan sorunları hakkında bilgi; çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
33 | Alanında elde ettiği bilgileri raporlama ve sunma becerisine sahip olabilme | ||||||
34 | Beklenmedik acil durumlar karşısında problemi tanımlama, gerekli birimlerle koordinasyonu sağlama, sorunu ivedilikle çözebilme ve olası diğer sorunlara karşı önlem alabilme | ||||||
35 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olabilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | PÇ 30 | PÇ 31 | PÇ 32 | PÇ 33 | PÇ 34 | PÇ 35 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ortam havasının özelliklerini, havalandırmanın genel prensiplerini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Doğal, lokâl veya genel havalandırma özellikletini tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Yüksekte çalışanların toplu ve bireysel korunmasını açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Merdivenler, halatlar ve iskelelerde yapılan işlerde iş güvenliğini sağlar | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Yeraltı ve yerüstü maden işletmelerinde iş güvenliği önlemlerini sınıflandırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 273 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |