Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | MYO 223 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP BOSTANCIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı davranış bilimlerinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak; örgütlerde çalışan bireylerin davranışlarına etkide bulunan süreçleri öğretmektir. Davranış Bilimleri dersi aynı zamanda bireysel farkındalık oluşumunu sağlamakta; günlük yaşantıda ve toplumsal faaliyetlerdeki bilinç düzeyini artırmaya yönelik bilgi aktarımını sağlamaktadır. |
Dersin İçeriği | - 1.Hafta: Davranış Bilimleri ve Diğer Sosyal Bilimler Psikoloji / Sosyoloji / Antropoloji
- 2. Hafta: Davranışlar ve Biyolojik Temelleri
- 3. Hafta: Güdüler ve Güdülenme Kuramları
- 4. Hafta: Tutumlar ve Davranışlar
- 5. Hafta: Mobbing
- 6. Hafta: Algı ve Algılama
- 7. Hafta: 1. Kısa Sınav
- 8. Hafta: Yükleme (Atfetme)
-9. Hafta: Ara (Vize) Sınav
- 10. Hafta: Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
- 11. Hafta: Çocukluk / Gençlik ve Kuşaklar / Yaşlılık
- 12. Hafta: Kişilik ve Kişilik Kuramları
- 13. Hafta: İnançlar ve Değerler
- 14. Hafta: Kültür ve Davranış
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranışın tanımını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İnsan ve toplum davranışlarına dair bilimsel bilgi edinme yöntem ve tekniklerini öğrenir. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, | |
3 | İnsan ve toplum davranışlarının sosyal kurumlarla olan karşılıklı etkileşimini öğrenir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Birlikte amaçları gerçekleştirme ve hareket edebilme becerisi kazanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İçinde yaşadığı toplumun ve hayatını etkileyen diğer çevre kültür sistemlerinin davranışsal boyutlarını analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kitle kültürünün etkilerini öğrenir. | Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerinin Tanımı ve Diğer Sosyal Bilimlerle İlişkisi | |
2 | Davranışlar ve Biyolojik Temelleri | |
3 | Güdüler ve Güdülenme Kuramları | |
4 | Tutumlar ve Davranışlar | |
5 | Mobbing | |
6 | Algı ve Algılama | |
7 | Yükleme/Atfetme | |
8 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramları | |
9 | Vize (Ara) Sınav | |
10 | Çocukluk / Gençlik ve Kuşaklar / Yaşlılık | |
11 | Kişilik ve Kişilik Kuramları | |
12 | İnançlar ve Değerler | |
13 | Kültür ve Davranış | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları; SABİS sisteminde PowerPoint sunusu olarak oluşturulmuş 133 adet slayt üzerinden konular işlenmiştir. |
Ders Kaynakları | - Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Aydın Yılmazer, Cemal Eroğlu, 2013 - Davranış Bilimleri, Önder BARLI, Bizim Büro Basımevi, Ankara, 2007 - Davranış Bilimleri, Feyzullah EROĞLU, Beta, İstanbul, 2004 - Davranış Bilimleri, Edt. Mehmet ZENCİRKIRAN, Dora, Bursa, 2021
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | X | |||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | X | |||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Davranışın tanımını öğrenir. | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||
2 | İnsan ve toplum davranışlarına dair bilimsel bilgi edinme yöntem ve tekniklerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
3 | İnsan ve toplum davranışlarının sosyal kurumlarla olan karşılıklı etkileşimini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||
4 | Birlikte amaçları gerçekleştirme ve hareket edebilme becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | İçinde yaşadığı toplumun ve hayatını etkileyen diğer çevre kültür sistemlerinin davranışsal boyutlarını analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | ||||||
6 | Kitle kültürünün etkilerini öğrenir. | 5 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 167 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |