Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geriatrik Psikiyatri YBP 120 2 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Program öğrencilerinin, yaşlılarda görülen psikiyatrik sorunlarla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi, Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri, psikiyatrik yeme-içme ve uyku bozuklukları, nörozlar-psikozlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi üzerinde temel bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri ve bunlara bağlı yeme-içme ve uyku bozukluklarını tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bu tür psikiyatrik bozuklukları olan yaşlı bireylere yaklaşım geliştirme becerisi kazanma Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerine etkisi
2 Yaşlanmanın psiko-sosyal yönleri ve yaşlılıkta kişilik değişiklikleri
3 Yaşlılarda özellikle belirgin olan ve farklı karakteristik gösteren nörolojik rahatsızlıklar
4 Yaşlılıkta depresyon ve diğer benzer problemler
5 Yaşlılıkta anksiyete bozuklukları
6 Yaşlılıkta bipolar bozukluklar
7 Yaşlılıkta görülen psikotik bozukluklar
8 Yaşlılarda şizofreniye benzer paranoid durumlar
9 Yaşlılıkta demans, Yaşlılıkta Alzheimer
10 Ara sınav
11 Yaşlılarda cinsel bozukluklar
12 Madde bağımlılığı
13 Yeme içme bozuklukları
14 Uyku bozuklukları
Kaynaklar
Ders Notu 1- Örnek T., Bayraktar E., Özmen E.; Geriatrik Psikiyatri; Saray Tıp Kitabevi; 1992, İzmir
2- Yüksel, N.; Ruhsal Hastalıklar; Hatipoğlu Yayınevi, 1995, Ankara.
3- Amerikan Psikiyatri Birliği : Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı, Dördüncü Baskı (DSM-IV). Washington DC, 1994´ten çeviren Köroğlu, E., Hekimler Yayın Birliği, 1995.
4- Tuncer,S., Bayraktar,E., Özmen,E.: Organik Mental Bozukluklar. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları No:129, Ege Üniversitesi basımevi, Bornova-İZMIR.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar
12 Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular
13 Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Yaşlanma sürecinin fiziksel, duyu, kognitif ve psikososyal fonksiyonlar üzerindeki etkisi üzerinde temel bilgi sahibi olma
2 Yaşlı bireylerde görülen psikolojik sorunlar ve kişilik değişiklikleri ve bunlara bağlı yeme-içme ve uyku bozukluklarını tanıma
3 Bu tür psikiyatrik bozuklukları olan yaşlı bireylere yaklaşım geliştirme becerisi kazanma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 94
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,76
Dersin AKTS Kredisi 3