Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaşlı Psikolojisi | YBP 112 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADEM TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşlılık kavramını bilen, yaşlılığın kişinin psikolojik durumunu nasıl etkilediğini kavrayan ve yaşlıya nasıl yaklaşacağını bilen sağlık profesyonelleri yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Yaşlılık kavramı, Yaşlıların psikolojik özellikleri, Yaşlılıkta psikolojik sorunlara yol açan faktörler, Yaşlılık döneminde stres, anksiyete, ölüm kaygisi, yas, Yaşlılık döneminde görülen ruhsal bozukluklar, Yaşlılık döneminde görülen organik ruhsal bozukluklar, Yaşlıya yönelik psikolojik yaklaşım. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler yaşlılık psikolojisine ilişkin kavramları bilir. | Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yaşlılık ve ruh sağlığı arasındaki ilişkileri bilir. | Anlatım, | |
3 | Psikolojik yapı içerisinde sağlığa etki eden faktörleri bilir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşlılık kavramı | |
2 | Yaşlıların psikolojik özellikleri | |
3 | Yaşlılıkta psikolojik sorunlara yol açan faktörler | |
4 | Yaşlılıkta psikolojik sorunlara yol açan faktörler | |
5 | Yaşlılık döneminde stres | |
6 | Yaşlılık döneminde anksiyete | |
7 | Yaşlı bireylerde ölüm kaygısı | |
8 | Yas | |
9 | Yaşlılık döneminde görülen ruhsal bozukluklar | |
10 | Yıl içi sınav | |
11 | Yaşlılık döneminde görülen organik ruhsal bozukluklar I | |
12 | Yaşlılık döneminde görülen organik ruhsal bozukluklar II | |
13 | Yaşlılık döneminde görülen organik ruhsal bozukluklar III | |
14 | Yaşlıya yönelik psikolojik yaklaşım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Gelişim Psikolojisi, Bekir Onur - Yaşlı Psikolojisi, Dr. Öğr.Üyesi Yıldız Kurtyılmaz - Yaşlılık Psikolojisi, Prof.Dr. Gülbahar Baştuğ, Prof. Dr. Erguvan Tuğba Özel Kızıl |
Ders Kaynakları | - Gelişim Psikolojisi, Bekir Onur - Yaşlı Psikolojisi, Dr. Öğr.Üyesi Yıldız Kurtyılmaz - Yaşlılık Psikolojisi, Prof.Dr. Gülbahar Baştuğ, Prof. Dr. Erguvan Tuğba Özel Kızıl |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
11 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar | ||||||
12 | Yaşlı bireylerin fiziksel, psikolojik ve sosyal alanlarını destekleme, temel düzeyde rehabilitasyon programını planlama ve uygulama işlemlerini tanımlar ve uygular | ||||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz bakım evi vb.) açıklar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler yaşlılık psikolojisine ilişkin kavramları bilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
2 | Yaşlılık ve ruh sağlığı arasındaki ilişkileri bilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
3 | Psikolojik yapı içerisinde sağlığa etki eden faktörleri bilir. | 4 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |